۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۷۵۲
فرمانده قرارگاه مهندسی و پدافند غيرعامل خاتم الانبياء‌:

آنچه امروز ما را در مقابل دشمن پيروز كرده است اعتقاد به ولايت است

فرمانده قرارگاه مهندسی و پدافند غيرعامل خاتم الانبياء‌(ص) با اشاره به اينكه آنچه كه امروز ما را در مقابل دشمن پيروز كرده است اعتقاد به ماه ولايت است، گفت: امروز دشمن ولايت را نشانه گرفته است و براي رسيدن به هدف خودش به دنبال ايجاد اختلاف و مشكلات داخلي و اقتصادي است.
سردار سيدابوالقاسم طباطبائی سردار سيدابوالقاسم طباطبائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سردار سيدابوالقاسم طباطبائی، جمعه شب در سالگرد شهادت سرلشكر احمد كاظمي كه در مسجد صفاري خيابان 22 بهمن كاشان برگزار شد، رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني و شريعتمداري را تسليت گفت و افزود: اينها اسوه هايي بودند كه براي انقلاب استخوان خرد كردند و زحمت كشيدند.

وي در ادامه يادآور شد: سردار كاظمي جوان 21 ساله اي بود كه  وقتي وارد فياضيه آبادان شد و در مقابل ماهرعبد الرشيد و عدنان خيرالله كه همه دوره هاي نظامي دنيا و مراتب درجه را گذرانيده بوده و نشان و درجه دوره هاي آموزشي را داشتند قرار گرفت تنها يكدوره چريكي عمومي در حد اسلحه شناسي را ديده بود.

طباطبايي افزود: شهيد كاظمي در فياضيه يك گروه 17 نفره اي را تشكيل داد كه هيچ كدام از دوره هاي آموزش پيشرفته نظامي را نديده بودند اما در ادامه اين گروه تبديل به يك يگان رزمي شد كه در حصر آبادان در برابر ماهر عبدالرشيد و عدنان خيرالله كه تا بن دندان مسلح بودند و تمام تاكنيك هاي نظامي را ديده بودند به پيروزي رسيدند و تحقق «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» شدند.

فرمانده قرارگاه مهندسی و پدافند غيرعامل خاتم الانبياء‌(ص) گفت: شهيد كاظمي‌ها افرادي را تربيت كردند و پرورش دادند كه اگر زمينه بروز استعدادهاي آنها وجود داشته باشد صدها برابر دوران دفاع مقدس كارآيي و تأثيرگذاري دارند و اينها همه به بركت نور شهيد كاظمي‌ها و شهدا است.

وي با تأكيد بر اينكه بايد راه و روش و منش و فرهنگ شهدا را در جامعه ترويج كنيم، اظهار داشت: به هر ميزاني كه از انقلاب و شهدا و شهيد كاظمي و شهيد كاظمي‌ها دور شويم به همان ميزان به كفر نزديك مي شويم به اين معني هركجا را كه ما خالي كنيم بلافاصله دشمن جاي خالي ما را پر مي‌كند.

فرمانده قرارگاه مهندسی و پدافند غيرعامل خاتم الانبياء‌(ص) افزود: اگر يادمان و يادواره شهدا برگزار مي كنيم و ياد شهدا را گرامي مي داريم براي اين است كه اين جاي خالي را  دشمن نگيرد در غير اين صورت شهيد كاظمي و شهيد كاظمي ها هيچ نيازي به ما و مراسم ما ندارند، بلكه آن كسي كه نيازمند آنها است ما هستيم و ما در اين زمينه مستحق و مستضعف هستيم نه شهدا و امام، از اين رو بايد قدر نعمت ها را بدانيم و شكرگزار نعمت ها باشيم.

به گفته وي، با تنبلي و سستي و وقت تلف كردن، راه شهدا و انقلاب تداوم پيدا نمي كند و اگر در صحنه باشيم  و راه شهدا را ادامه داديم تحقق «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» خواهد بود.

طباطبايي خاطرنشان كرد: به هر ميزان كه اعتقادات ما كم رنگ شد خداوند نيز به همان ميزان ما را گوشمالي داد و امروز نيز به هر ميزان كه گرد شمع ولايت و ماه ولايت كمتر تاب بخوريم به همان اندازه خداوند ما را گوشمالي خواهد داد.

فرمانده قرارگاه مهندسی و پدافند غيرعامل خاتم الانبياء‌(ص) افزود: جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب بهتر هستند و بهتر مي فهمند و بينش آنها زيادتر شده است كه آن نيز به بركت انقلاب و امام و رهبري و شهدا است.

وي اظهار داشت: امروز عزت نظام جمهوري اسلامي و عزت امام خميني(ره) سبب شده است مرزهاي ايران به سواحل مديترانه برسد و اگر آمريكايي‌ها اعتراف مي‌كنند ايران راهكار نظامي ندارد براي اين نيست كه آنها از تجهيزات نظامي ما هراس داشته باشند، بلكه هراس آنها  از شكست هاي متوالي آنها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز است كه از جمهوري اسلامي ايران دريافت كرده اند.  

به گفته وي، اعتقاد و نصرت الهي و ياري خدا تنها سلاح ما است كه دشمن از آن بي بهره است و دشمن نيز امروز آن را نشانه گرفته است.

طباطبايي با اشاره به اينكه، آنچه كه امروز ما را در مقابل دشمن پيروز كرده است اعتقاد به ماه ولايت است، گفت: امروز دشمن ولايت را نشانه گرفته است و براي رسيدن به هدف خودش به دنبال ايجاد اختلاف و مشكلات داخلي و اقتصادي است.

وي در ادامه سهم خواهي از نظام را يكي از تهديدهاي نظام دانست و با اشاره به اينكه اين آفتها عزت را به ذلت تبديل مي كند و حكومت و حاكميت را از ما مي گيرد، افزود: سهم خواهي از نظام جمهوري اسلامي مانند سهم خواهي در صدر اسلام است كه اگر به دنبال سهم خواهي باشيم مشيت الهي بر اين نخواهد بود كه موفق باشيم، بنابراين مطرح كردن اين موضوع كه من رزمنده بودم و جبهه بودم با روحيه استكبار ستيزي و خدامحوري همخواني ندارد.

طباطبايي با اشاره به اينكه، آنچه كه امروز وحشت را بر وجود استكبار مستولي كرده است، لطف و عنايت الهي است ابراز داشت: پيروان امام خميني(ره)  همواره مانند ستارگاني هستند كه گرد ماه تابان آسمان ولايت و آسمان اسلام مي‌ درخشند و امروز نيز ستارگاني مانند سردار سليماني، رزمندگان مدافع حرم و ستارگان گمنامي‌كه از حريم اسلام دفاع مي‌كنند هرچند كه تعداد آنها نسبت به دشمن اندك است اما دشمن را مرعوب قدرت و اراده خود كرده اند./1307/202/ب2

ارسال نظرات