۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۶۸۳
امام جمعه تبریز:

آیت الله هاشمی رفسنجانی عافیت‌طلب نبود

آیت الله شبستری گفت: مسؤولان و افرادی که صاحب تریبون هستند؛ نباید اجازه دهند اسم و شخصیت آیت‌الله رفسنجانی به افراد و گروهک خاص اختصاص داده شود؛ زیرا ایشان به همه مردم تعلق داشته‌اند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با عرض تسلیت ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آن مجاهد انقلابی هیچ‌گاه از مسیر امام و رهبری منحرف نشد و ذوب در ولایت بود.

وی با بیان این‌که آیت‌الله رفسنجانی در مصاحبه‌های مختلف از عشق خود به امام و مقام معظم رهبری گفته‌ است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز فرموده‌اند اختلاف و اجتهادها و اختلاف نظرها هیچ وقت پیوند رفاقت او با مرحوم آیت الله هاشمی را از بین نبرد، همانطور که رهبری فرمودند؛ همیشه کار خناس‌ها ایجاد اختلاف بین انقلابیون است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله رفسنجانی گفت: این حضور نشانگر وحدت مردم بوده و نماد وحدت و پایداری در برابر توطئه‌های دشمنان است، این وحدت بایستی تقویت شود؛ چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همگرایی هستیم.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم مجاهد یادآور شد: هر کسی ممکن است در کنار نقاط قوت؛ ضعف‌هایی هم داشته باشد، فقط چهارده معصوم هستند معصوم بوده و ضعف ندارند، البته آیت‌الله رفسنجانی نقاط قوتش بیش از نقاط ضعفش بود، چنانکه مقام معظم رهبری نیز به اختلاف‌نظرها اشاره کردند.

آیت الله شبستری ادامه داد: مسؤولان و افرادی که صاحب تریبون هستند؛ نباید اجازه دهند اسم و شخصیت آیت‌الله رفسنجانی به افراد و گروهک خاص اختصاص داده شود؛ زیرا ایشان به همه مردم تعلق داشته‌اند. آیت‌الله رفسنجانی خط قرمز خود را انقلاب و رهبری دانسته و در مراسم آیت‌الله اردبیلی گفته است که ای جوانان ما رفتنی هستیم و شما باید ادامه دهنده راه انقلاب باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال جانگداز آیت‌لله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان فرمودند که رفاقت 59 ساله با آن عالم مجاهد داشتند؛ در حقیقت عصاره ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی در پیام رهبری مشهود است.

امام جمعه تبریز با باین این‌که نبوغ، ذکاوت و تیزهوشی مرحوم هاشمی در کلاس‌های درس امام راحل آشکار بود، تصریح کرد: مجاهدت‌های این بزرگوار در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی و تحمل شکنجه‌های ساواک بر کسی پوشیده نیست، آن عالم مجاهد امتیازات بیشتری نسبت به افراد عافیت‌طلب داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیریت قوی در شورای انقلاب، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همگان آشکار بود، گفت: در دوران بنی‌صدر مدیریت اتفاقات و حوادث سال‌های نخست انقلاب مسأله ساده ای نبود.

وی افتخارات آیت الله هاشمی در دوران سازندگی و ریاست جمهوری را نمونه بارز خدمتگزاری مسؤولان نظام به ملت دانست و گفت: بعد از جنگ تحمیلی که خسارت‌های فراوانی به کشور وارد شده بود؛ آیت الله هاشمی توانست ضمن آبادانی مناطق جنگ‌زده در کنترل وضعیت اقتصادی کشور نیز موفق عمل کند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرار شاه خائن اظهار داشت: عوامل متعددی در فشار شاه دخیل بود که از آن جمله می توان به فشار نیروهای انقلابی؛ کشتار 17 شهریور، قیام 19 دی قم و قیام 29 بهمن تبریز، اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت یاد کرد.

وی با بیان این‌که عدول از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران غیرممکن است، خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی مغایر با اصول اولیه انقلاب است که باعث از بین رفتن استقلال شده و در نهایت منجر به تسلط نظام سلطه بر ملت مسلمان ایران خواهد شد./935/201/ب2

ارسال نظرات