۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۵۱۰
امام جمعه بیرجند:

آسیب روحانیان شیعه عوام زدگی است

امام جمعه بیرجند گفت: عالمان باید جلوداری و سختی ها را تحمل کنند، آسیب روحانیان شیعه عوام زدگی است و با این عوام زدگی جامعه به سمت جلو نمی رود.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلیمن علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در همایش منادیان هدایت خراسان جنوبی اظهار داشت: عالمان باید جلوداری و سختی ها را تحمل کنند، آسیب روحانیان شیعه عوام زدگی است و با این عوام زدگی جامعه به سمت جلو نمی رود.

وی گفت: در جامعه باید گنجایش فکری وجود داشته باشد و با تنگ نظری ها و بدون علم و آگاهی نمی توانیم جامعه را به جلو هدایت کنیم.

امام جمعه بیرجند به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: جمعیت فراوانی از مردم در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم که برخی ها 10 سال نگذاشتند اسمی از وی در جامعه بیاید در صحنه حضور یافتند و ارادت خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: برخی ها از تفسیر 50 جلد قرآن آیت الله هاشمی بی خبر هستند، برای چه نباید عالمان دین از این مسأله آگاه باشند؟ این عالم بزرگ 4 سال در زندان تک سلولی با بدترین شکنجه ها توانست این تفسیر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آیت الله هاشمی بارها تا پای جان خود پیش رفت، ادامه داد: این عالم بزرگ طرح 3 هزار مدخل قرآنی را در زندان می ریزد و در دفتری که به دست می آورد این تفاسیر را می نویسد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی ها متأسفانه در این جامعه از حقایق این روحانی برجسته خبر ندارند، خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ به عنوان کسی که عمر خود را برای تفسیر قرآن صرف کرده است جرأت ندارد این تفاسیر را نشان دهد چرا که اسم آیت الله هاشمی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: ایران اسلامی از نعمت وجود آیت الله هاشمی که 10 سال می توانست بهترین خوراک ها برای جهان داشته باشد محروم شد، برخی روحانیان در این جامعه تریبون و لباس خود را وسیله ای برای داشتن مقام و پست قرار می دهند.

وی افزود: کسانی امروز هستند که ولایت را هدف قرار داده اند، این افراد ابتدا می خواهند پر و بال ولایت فقیه و سپس خود آقا را هدف قرار دهند و برخی از افراد نادان به نام دین و اسلام و حتی برخی روحانیان ناسزا به آقای هاشمی می گویند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عده ای اصل نظام و انقلاب و رهبری را هدف قرار داده اند، گفت: امروز عده ای مطیع هستند اما عقل ندارند، عده ای به دنبال شهوت و عده ای نیز به دنبال جمع کردن مال دنیا هستند، روحانیان و علما باید متعهد و همگام در جهت آرمان های انقلاب و امام و رهبری حرکت کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات