۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۰۸۴
معاون فرهنگی و هنری وزارت ارشاد:

مرحوم موذن‌زاده حنجره خود را وقف قرآن و عترت کرده بود

مرادخانی با اشاره به اینکه مرحوم موذن‌زاده حنجره خود را وقف قرآن و عترت کرده بود، گفت: صدای موذن‌زاده آنقدر دلنشین و گوش‌نواز بود که اگر ساعت‌ها می‌خواند مردم از صدای ایشان خسته نمی‌شدند، در واقع هرگاه ایشان می‌خواندند مردم مست صدای ایشان می‌شدند.
مراسم آئین پاسداشت سلیم موذن‌زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مرادخانی معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم آئین پاسداشت مرحوم سلیم موذن‌زاده با عنوان «مرصع خوان خورشید» که در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به صدای زیبای استاد موذن‌زاده اظهار داشت: در سال‌های پیش وقتی صدای سلیم می‌آمد همه خیابان‌ها بسته می‌شد و همه مردم همراه با ضبط صوت برای ضبط صدای ایشان به خیابان می‌آمدند.

وی ادامه داد: صدای موذن‌زاده آنقدر دلنشین و گوش‌نواز بود که اگر ساعت‌ها می‌خواند مردم از صدای ایشان خسته نمی‌شدند، در واقع هرگاه ایشان می‌خواندند مردم مست صدای ایشان می‌شدند.

معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در میان خانواده‌های ترک زبان همیشه یک صوت از موذن‌زاده حضور دارد، اما اینکه موذن‌زاده چگونه این جایگاه را به دست آور مهم است؟، راز این جایگاه را بنده از فرزندشان پرسیدم و ایشان گفت پدرم حنجره خود را وقف قرآن و عترت کردند.

مرادخانی یادآور شد: عالمان و هنرمندان هر چقدر هم عمر کنند کم است و افرادی چون استاد موذن‌زاده می‌توانستند برای آینده کشور کارکرد زیادی داشته باشند، استاد موذن‌زاده در کار خود بی‌بدلیل بود و انشاءالله در آینده بتوانیم آثاری از ایشان ارائه کنیم تا یاد ایشان همیشه ماندگاری بماند.

وی در ادامه پیام سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مناسبت بزرگداشت استاد سلیم موذن‌زاده به شرح ذیل قرائت کرد:

«برگزاری آیین بزرگداشت و تجلیل از مقام مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی و تکریم شخصیت فرهنگی و خدمات اجتماعی آن مرحوم، با توجه به صبغه و سابقه خاندان پرفضیلت موذن‌زاده اردبیلی و جایگاه معنوی بزرگان آن بیت شریف از والد معظم او مرحوم شیخ عبدالکریم موذن‌زاده اردبیلی، نخستین موذن رادیو ایران و برادر والامقام وی، مرحوم رحیم موذن‌زاده اردبیلی که از موذنان نامی جهان اسلام بود، اقدام شایسته و ارزنده‌ای است که باید از بانیان و مجریان آن صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

سبک منحصربه‌فرد مرحوم سلیم موذن‌زاده و صدای نافذ و پرقدرت و شیوه مرصع‌خوانی، در کنار مدح و منقبت ابراز ارادت خالصانه او به خاندان عصمت و طهارت(ع) نام و یاد سلیم را در جامعه فرهنگ‌مدار ایران اسلامی ماندگار خواهد کرد و امید است در این آیین ارزشمند، ابعاد شخصیت مرحوم موذن‌زاده تبیین و زمینه تداوم و تعالی شیوه آوازی موذن‌زاده به نحو شایسته فراهم گردد.

موجب تسلی و خرسندی است که فرزند برومند استاد، آقای ودود موذن‌زاده به‌عنوان خلف صالح آن مرحوم، حافظ میراث گرانقدر و شأن و منزلت خاندان خود هستند.

از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای همه عزیزان حاضر توفیق روزافزون مسألت دارد»./816/202/ب2

ارسال نظرات