۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۷۲۶۳۷
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

هنر، ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم قرآنی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تمسک به قرآن و عترت را موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و گفت: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است.
مرحله استاني جشنواره قرآن و عترت استان مرکزي برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حبیب‌الله خجسته ‌پور، ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت که با حضور مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر اداره کل ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: قرآن کتاب هدایت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان داشت: از نشانه های اعجاز قرآن این است که انسانها پس از 14 قرن بازهم پاسخ پرسشهای خود را از آیات قرآن دریافت می کنند.

وی از انسان به عنوان موجودی پر رمز و راز یاد کرد و افزود: مخاطب قرآن انسان است و زمانی که مخاطب قرآن انسان پر رمز و راز باشد آیات قرآن نیز سراسر رمز و راز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه قرآن به‌ عنوان راهنمای ما انسانها قرار دارند و در هر زمان و عصری برای جهت رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی می‌توان به قرآن، عترت و اهل‌ بیت(ع) تمسک بجوییم، خاطرنشان کرد: هرکسی با مراجعه به این کتاب الهی می‌تواند پاسخ سؤالات خود را دریابد.

خجسته پور با اشاره به حدیث ثقلین خاطرنشان کرد: قرآن و عترت تا روز قیامت از هم جدا نخواهند شد و همواره تمسک به تعالیم قرآنی و اهل بیت(ع) سعاد دنیوی و اخروی انسانها را در پی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت در لرستان خاطرنشان کرد: در این جشنواره جلوه‌های متفاوتی از هنر اصیل اسلامی ایرانی پیرامون موضوعات قرآن شاهد بودیم.

وی یادآور شد: هنرمندان لرستان در قالب هنر خویش سعی در جاودانه کردن مفاهیم قرآن داشته و با ازائه مفاهیم قرآنی در قالب هنر خویش موجب اثرگذاری بیشتر تعالیم قرآنی بر مخاطبان شده اند.

خجسته پور هنر را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی دانست و عنوان کرد: هنرمندان لرستانی در این جشنواره قرآنی توانایی و استعداد خویش را در انتقال و اثرگذاری نقش هنر در انتقال مفاهیم قرآنی به نمایش گذاشتند که قابل تقدیر است.

در مراسم اختتامیه جشنواره هفته قرآن و عترت در لرستان، از حسین‌علی قائد رحمت، احد کاظمی، زهرا ستاری، حامد یعقوبی، امین رئوف، زهرا محمدباقری، مهتاب عیدی، مرضیه حافظی، مهناز دهقان پور، مهوش شیرمحمدی، رضا رحیمی و محمد عربان به ‌عنوان فعالان قرآنی تجلیل شد.

در این جشنواره ندا سلیمانی فر، در بخش پایان‌نامه، یوسف غلامیان، در بخش مقالات علمی و در بخش جشنواره داستان کوتاه احمد داوری، عزت چنگایی در بخش رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های دیجیتال سیدعلی نادر دهقانی الوار، فرزاد مرادی، در بخش جشنواره هنرهای تجسمی، در بخش عکاسی سجاد درویشی و در بخش فیلم کوتاه امیرعلی میردریکوند رتبه نخست را کسب کردند./9459/202/ب3

ارسال نظرات