۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۱۶۹۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

رسالت حوزه های علمیه برگرفته از رسالت انبیای الهی است

حجت الاسلام عباسی گفت: حوزه‌های علمیه با تعلیم و تربیت طلابی آگاه، با بصیرت و هوشیار آنان را به سمت هدایت جامعه و بصیرت افزایی نسل جوان سوق می‌دهند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نشست هم اندیشی فعالان عرصه فرهنگ و آموزش که در سالن اجتماعات، مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد به نقش مهم حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید و علمای بزرگی از حوزه رشد کرده و به بالندگی علمی و عملی و اخلاقی رسیده‌اند و توانسته‌اند خدمات بسیار شایسته‌ای برای امت اسلامی انجام دهند.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: پیشرفت‌های علمی که در حوزه‌های علمیه ایجاد شده، از ثمرات نهضت امام خمینی(ره) است که سبب شد تا حوزه‌های علمیه به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کند.

وی در ادامه افزود: رسالت حوزه های علمیه، رسالت انبیای الهی است و حوزه‌های علمیه با تعلیم و تربیت طلابی آگاه، با بصیرت و هوشیار، آنان را به سمت هدایت جامعه و بصیرت افزایی نسل جوان سوق می‌دهند.

استاد حوزوی تربیت طلاب عالم و انقلابی را از مهم‌ترین مأموریت حوزه های علمیه برشمرد و ابراز کرد: داشتن صلاحیت و آمادگی طلاب برای ایفای نقش و انجام مسؤولیت‌های تعیین کننده در جامعه، تبیین هدایت دینی و سیاسی و حضور هدایتگر و میدانی در عرصه خدمات اجتماعی از وظایف مهم طلاب است.

وی در ادامه اضافه کرد: نقش علما و روحانیون در عرصه هدایت مردم به سوی حق و رستگاری از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است.

طلاب باید ادامه دهنده راه عالمان باشند

استاد دینی بیان داشت:  علما با تحمل رنج ها و مشقت ها، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ دینی مردم را با تألیف آثار و منابر تقویت کرده‌اند و طلاب باید ادامه دهنده راه این بزرگان باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین جذب جوانان نخبه و مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: روحانیت به عنوان هادی جامعه، رسالت خطیر تبلیغ اسلام را به عهده دارد، بنابر این جذب و پذیرش افراد مستعد و اصلح از ضرورت های اجتناب ناپذیر حوزه های علمیه است.

وی در پایان گفت: روحانیون فعال در مدارس آموزش و پرورش باید رسالت خود را به خوبی در همه عرصه‌ها و شناسایی دانش آموزان نخبه، با استعداد و تشویق آنان به تحصیل در حوزه های علمیه انجام دهند./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه های علمیه استان قزوین

ارسال نظرات