۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۱۲۷
امام جمعه بهشهر:

خدمت صادقانه مهم ترین رسالت دولت به مردم است

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست، گفت: آن چه به این امور ارزش و اهمیت می بخشد، استفاده بهتر از آن ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام  حاج سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت این شهرستان، گفت: دین اسلام توجه ویژه ای به سلامت داشته است و هیچ دینی مثل اسلام در این چنین در پی سلامت نیست.

وی افزود: برخورداری قشرهای مختلف جامعه با سطح درآمدی متفاوت برای دستیابی به بیمه یکسان و یکپارچه از شاخص‌های عدالت اجتماعی در جامعه از مسائل مهمی است که باید مد نظر مسؤولان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مسؤولان باید در راستای ارائه خدمات به مردم با برنامه‌ریزی مدون و منسجمی در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و خدمات رسانی به مردم و محرومان را اولویت برنامه های خود بدانند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به تذکر قرآن کریم در مورد نعمت های خدا و قدر دانستن آن گفت: در قرآن به یادآوری نعمات تذکر داده شده و همچنین آمده است اگر گاهی نعمات بی شمار الهی را به رخ بنده می کشیم نمی خواهیم بر شما منت بگذاریم بلکه می خواهیم صاحب نعمت را بشناسید و بابت آن ها از خداوند قدردانی کنید.

حجت الاسلام جباری با بیان این که سلامتی یکی از نعمت های الهی است که باید قدر آن دانسته شده و برای حفظ آن تلاش شود، افزود: حفظ سلامت یکی از مسائل مهمی است که باید با سرمایه گذاری مناسب از آن حراست کرد.

وی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) دو نعمت امنیت و سلامت را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این نعمت ارزشمند الهی در جامعه مجهول هستند و باید قدر آن ها را بدانیم زیرا تا زمانی که از این نعمات برخوردار هستیم ارزش آن ها را درک نمی کنیم اما زمانی که امنیت کشور و یا سلامتی انسان به خطر می افتد تازه متوجه ارزش والای آن می شویم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مسؤولان نظام در قبال مردم و نظام و خداوند مسؤول هستند و به همین دلیل باید براساس احکام دین الهی حرکت کرده و خدمات دهی به مردم اولویت برنامه های آنان باشد، تصریح کرد: یک مسؤول در نظام جمهوری اسلامی باید در همه حال احساس وظیفه کرده و به دین خود در قبال مردم عمل کند.

حجت الاسلام جباری گفت: تأمین سلامت و بهداشت مردم از نیازهای اساسی است که باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد و با توجه به کارهای مؤثری که انجام شده است بیش از پیش به این امر پرداخته شود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این‌که فعالیت و خدمت به مردم نیازمند عزمی جهادی و عمومی است، گفت: مسؤولان باید برای خدمت به مردم عزمشان را جزم کنند و از همه فرصت های موجود در راستای خدمت به مردم بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: خواسته‌های مردمی به حق است و اگر می‌توانیم کاری را برای اجرای خواسته‌های مردم انجام دهیم نباید کم‌کاری کنیم و اگر کاری را می‌شود در حد بالا انجام داد در حد پایین انجام ندهیم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که یکی از عوامل مهم حفظ کیان دولت ها و تداوم پیوند بین مردم و حکومت‌ها، قدردانی از خدمات مردم است، خاطرنشان کرد: بهترین شیوه قدردانی از مردم خدمت به آنها و ارج نهادن به خدماتی است که برای نظام انجام می دهند.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست، بیان داشت: آن چه به این امور ارزش و اهمیت می بخشد، استفاده بهتر از آن ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از بسترها و شرایط مهم خدمت رسانی به مردم، پذیرش مسؤولان از طرف مردم است، بیان داشت: وقتی مردم مسؤولان را پذیرفتند و از آنها پشتیبانی کردند، زمینه برای خدمت کارگزاران فراهم می‌شود که بهترین وسیله پذیرش از سوی مردم، این است که آنها یقین داشته باشند مسؤولان، خیرخواه آنان هستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که خدمت به مردم و تلاش برای رفع موانع و مشکلات آنها علاوه بر انجام وظیفه یک نوع عبادت نیز محسوب می شود، تأکید کرد: باید بنای خدمت به مردم را بر اعتماد و امانت بگذاریم، زیرا اساس اسلام در وفاداری و صداقت است.

وی با بیان این که وقتی مسؤولیتی به فردی سپرده می شود در حقیقت امانت و ودیعه ای است که باید تنها در جهت خدمت به مردم بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: آنچه که باید برای یک مدیر در نظام اسلامی مهم باشد این است که بتواند در دوران خدمتگذاری به مردم به نحو احسن به اجرای خدمت بپردازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره دغدغه رسیدگی به امور و مشکلات مردم را داشته اند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث درمان تأکید کردند که بیمار نباید علاوه بر رنج و درد بیماری، رنج دیگری را تحمل کند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که حکومت اسلامی بدون حضور مردم بی معنا است و نمی تواند به اهداف عالیه خود دست یابد، تصریح کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی به حضور در صحنه مردم است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این‌که مدیریت موجود در جامعه باید به اصول و زیربنای قرآن و بیانات ائمه اطهار(ع) اخذ شده باشد، ادامه داد: مدیر باید خدامحور و اهل تقوا باشد و به گونه‌ای عمل کند که دین تقویت شده و مردم هرگز نسبت به حکومت اسلامی بدبین نشوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات