۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۷۰۹۷۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

دشمنان با القای ناکارآمدی نظام در صدد نفوذ به کشور هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بحث ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی یکی از طراحی های مهم دشمنان از نخستین روز پیروزی انقلاب تا به امروز بوده است، گفت: دشمن در این مسیر هر آنچه که در توان داشته برای ناکاآرمدی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور، استاد حوزه علمیه مازندران جمعه شب در نشست بصیرتی که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که بحث ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی یکی از طراحی های مهم دشمنان از نخستین روز پیروزی انقلاب تا به امروز بوده است، گفت: دشمن در این مسیر هر آنچه که در توان داشته برای ناکاآرمدی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی با بیان این که دشمنان برای تحقق این توطئه خود از ظرفیت رسانه های داخلی و خارجی استفاده کردند، افزود: پنهان کردن حقایق و پیشرفت های خیره کننده ایران اسلامی در سه دهه اخیر، تلاش کردند تا حکومت اسلامی ایران را حکومتی ناکارآمد جلوه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه بسیاری در داخل نیز دشمنان انقلاب را در پروژه ناکارآمدی نظام اسلامی همراهی می کنند، گفت: امروز رسانه های جبهه نفاق قدرت و اقتدار نظام اسلامی در منطقه و جهان را ضعیف جلوه می دهند و این حقایق ارزشمند را بر جهان مخفی می کنند.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران منافع استکباری و استعماری غرب به ویژه آمریکا و انگلیس را در منطقه و حتی نقاط مختلف جهان با چالش جدی مواجه کرده است، افزود: به همین دلیل 38 سال است که خط نفاق و توطئه علیه یک ملت از سوی دشمنان ادامه دارد.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند به بهانه های مختلف از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: در این مسیر دشمنان انقلاب از ترور، جنگ، تهدید و تحریم برای ضربه زدن به انقلاب و مسیر مشخص شده استفاده کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه نقشه ها و توطئه های 38 ساله بدخواهان نظام اسلامی در سایه هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی شد، بیان داشت: ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر نشان داد که هیچ گاه در برابر خط نفاق سکوت نکرده و با همه توان خود از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کرده است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به این که بدخواهان نظام در سه دهه اخیر همواره سعی کردند جمهوری اسلامی را در نظر ملت های جهان کشوری ناکارآمد و عقب مانده در همه زمینه ها معرفی کنند، افزود: در این مسیر آنها حتی به مردم ما نیز القاء کرده بودند که جمهوری اسلامی توان ساخت کوچکترین وسیله را نیز ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حکومت دست نشانده قبل نیز غرب به سرکردگی آمریکا، ایران را در همه زمینه ها وابسته غرب کرده بود، خاطرنشان کرد: آن چنان در اذهان مردم کشورمان منتقل کرده بودند که ایرانی هیچ گاه توان پیشرفت، رشد و توسعه را ندارد و باید تا آخر وابسته به غرب بماند.

وی با اشاره به این که غرب هیچ گاه علاقه ای به پیشرفت و توسعه ملت ایران نداشته و ندارد، گفت: ایران اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب در تحریم های مختلف به سر می برند و امروز هر آنچه داریم با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های بومی است.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان این که بیان این که استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایت کار همواره در مسیر پیشرفت کشورمان موانع بزرگی ایجاد کرده است، افزود: اما ملت بزرگ ایران همه این موانع سنگین را با مقاومت و ایستادگی خود از میان برداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تحریم های 38 ساله غرب علیه جمهوری اسلامی نه تنها موانع رشد و تعالی کشورمان نشد بلکه موجب شناخت بهتر ظرفیت های داخلی از سوی مردم شد، تصریح کرد: ملت ایران با شناخت صحیح ظرفیت های بومی و تکیه بر آن، کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار دادند.

وی با بیان این که استقلال یکی از مهم ترین اصول انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: امروز نیز ملت بزرگ کشورمان بر این اصل مهم توجه دارند و هیچ گاه از آن غافل نخواهند شد.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به آمریکا در چند سال اخیر به بهانه مسأله هسته ای شدید ترین تحریم ها را علیه ملت ایران وضع کرد، افزود: اما این تحریم ها هم نتوانست قطار پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی را متوقف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در رسیدن به اهداف متعالی و از پیش تعیین شده انقلاب مصممم هستند، تصریح کرد: هیچ قدرتی یارای مقابله با ملت بزرگ ایران در این مسیر مهم و اساسی نیست.

وی با تأکید براین که ملت مقتدر و با صلابت ایران اسلامی هر قدرتی که مانع پیشرفت و توسعه کشور شد از میان برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز نیز قدرت های بسیاری برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب، موانع بزرگی ایجاد کردند، اما همه آنها با اقتدار ملت ایران کنار زده شد.

حجت الاسلام حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز نیز همانند گذشته خط مرموز استکبار در ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی به شیوه ای خطرناک فعال است، تصریح کرد: در چنین شرایطی رسالت علما، فرهیختگان و خطبا در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه بسیار سنگین است.

وی با بیان این که علما، نخبگان وسایر آحاد جامعه وظیفه دارند که علیرغم تبلیغات منفی ای که برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود راه خود را ادامه داده وذره ای عقب نشینی نکنند، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با القای ناکارآمدی در میان نخبگان، فرهیختگان و اقشار اثرگذار جامعه راه نفوذ به کشور را برای خود باز کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز پیشرفت و توسعه کشور با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی بهترین راه برای بستن راه نفوذ دشمنان به کشور است، تصریح کرد: وابستگی و عدم استقلال کشور می تواند یکی از مهم ترین راه های نفوذ کشور به غرب باشد.

حجت الاسلام حاجی پور با تاکید بر این که نظام اسلامی درمسأله اقتصاد گام های مهمی برداشته است، گفت: از جمله آن ثبات اقتصادی کشور بر مبنای اسلام است که باید بیش از پیش مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مسأله اقتصاد مقاومتی را یک راهکار عملی مناسب برای تقویت بنیه اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: به حتم یکی از مسائل مهمی که می تواند توطئه های اقتصادی دشمن را خنثی کند اجرای دقیق و عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی همان اقتصادی است که پیامبر گرامی اسلام درجنگ احزاب در آن مدت طولانی که از سوی کفاردر محاصره بودند یک شهر را با آن اداره کردند، افزود: اقتصاد مقاومتی همان سیاست مهمی است که اگر ما هم دراین شرایط سخت و دشوار تحریم به آن عمل کنیم همان نتیجه زمان رسول خدا نصیب ما خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی پور در پایان با اشاره به این که ناتوانی مسؤولان دراین است که هنوز اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی نکردند، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی وقتی در کشور با تمام قدرت اجرایی وعملی شود مسأله بیکاری امروز به مرز بحران نمی رسد.

وی با بیان این که در سیاست های اقتصاد مقاومتی همه تولیدات داخلی با بهره گیری از ظرفیت های بومی اجرایی می شود، افزود: امروز راه علاج کشور وخروج از شرایط بد اقتصادی موجود اقتصاد مقاومتی است که باید جدی گرفته شود./950/202/ب2

ارسال نظرات