۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۰۸۸۱
خطیب جمعه ساری:

نهم دی، سلاح استراتژیک و راهبردی نظام اسلامی در برابر دشمنان بود

خطیب جمعه ساری از حماسه نهم دی به عنوان سلاح استراتژیک و راهبردی نظام اسلامی در برابر دشمنان کشور یاد کرد و گفت: دشمن خواهان این است که این سلاح به زمین گداشته شود تا به راحتی نفوذ پیدا کند اما مردم نشان دادند به راحتی این سلاح را به زمین نمی‌گذارند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان، رسیدگی به مشکلات مردم را یکی از مهم ترین وظایف مسؤولان در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی به فقرا یک توصیه مهم اسلامی که باید مورد توجه مسؤولان جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید کسی که به فقیری لباس انفاق کند و یا در تأمین معاش کمک کند خداوند 7 هزار فرشته را مأمور می‌کند تا در روز قیامت برای هر گناه این بنده استغفار شود و آیا ما در جامعه به این امر توجه می‌کنیم.

حجت الاسلام قاسمی با گرامیداشت حماسه نهم دی و برگزاری پرشور سالگرد این حماسه در سراسر کشور، آن حماسه ماندگار را فصل جدیدی از رابطه امت و ولایت دانست و گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی با آن حضور میلیونی خود به دشمنان نشان دادند که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی حماسه نهم دی را یوم الله دانست و بیان این که ملت ایران در این روز بیعت مجدد با آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری را به نمایش گذاشتند، افزود: گرامیداشت این حماسه تاریخی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که حماسه نهم دی خوارج زدایی مردم از انقلاب بود، ادامه داد: حماسه ماندگار ملت ایران در نهم دی سال 88 مانع شکل گیری بیت الاحزان شد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که ملت ایران با آن حضور میلیونی خود ثابت کردند که نخواهند گذاشت حادثه کربلا و خانه نشینی امام علی(ع) بار دیگر در جامعه اسلامی تکرار شود، بیان داشت: راهپیمایی نهم دی بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام قاسمی مردمی بودن را یکی از مهم ترین ویژگی های حماسه نهم دی سال 88 برشمرد و گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در آن روز باشکوه با همه وجود وارد میدان شدند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به این که حماسه نهم دی همه نقشه های فتنه گران را خنثی کرد، بیان داشت: نهم دی نشان داد ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی هیچ‌گاه کوتاه نخواهند آمد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در حماسه نهم دی ثابت کردند اجازه نخواهند داد هیچ کس در امور این کشور دخالت کند، گفت: نهم دی را می توان بیعت دوباره ملت ایران با ولایت دانست.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که 9 دی حرکتی مردمی و برآمده از تفکر شیعه در حمایت از ولایت فقیه بود، بیان داشت: این حماسه عظیم مردمی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ماندگار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران انقلاب اسلامی ایران را الگو گرفته از نهضت حسینی و ادامه دهنده این نهضت عظیم دانست و خاطرنشان کرد: شهدای این مرزوبوم ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بودند.

وی با اشاره به این که همه تلاش دشمنان تضعیف جایگاه ولایت فقیه در نظام است، ادامه داد: ملت ایران اسلامی باید بدانند که ولایت هست و نیست این نظام است و بدون این نعمت الهی وجهه ای نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی در سال 88 وقتی دیدند که فتنه گران به جایگاه ولایت اهانت و جسارت کردند به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند، افزود: ملت ایران ثابت کردند که تا پای جان از جایگاه ولایت و رهبری دفاع می کنند.

حجت الاسلام قاسمی از حماسه نهم دی به عنوان سلاح استراتژیک و راهبردی نظام اسلامی در برابر دشمنان کشور یاد کرد و گفت: دشمن خواهان این بوده این سلاح به زمین گداشته شود تا به راحتی نفوذ پیدا کند اما مردم نشان دادند به راحتی این سلاح را به زمین نمی‌گذارند.

وی با بیان این که پرونده فتنه 88 هنوز باز است، تصریح کرد: همین چند روز اخیر سی نفر که ادعای ایرانی بودن داشتند به رییس جمهور جدید آمریکا نامه نوشتند که برجام را زیر پا له کند و تحریم را علیه ایران تشدید کند و این ها همان کسانی هستند که در فتنه 88 نقش اصلی را داشتند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست های متعدد در عرصه های مختلف چند سالی است که برای ضربه زدن به ملت ایران، کشورهای منطقه را ناامن کردند، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با همکاری برخی کشورهای خائن منطقه سوریه، عراق، و یمن را به ویرانه ای تبدیل کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با ایستادگی جبهه مقاومت توطئه غربی عربی در کشورهای منطقه به ویژه سوریه شکست خورد، افزود: حلب به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای سوریه با ایستادگی جبهه مقاومت آزاد شد.

وی، آزادسازی سوریه را شکست بزرگی برای جبهه استکبار به ویژه آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: با آزاد سازی حلب بسیاری از معادلات دشمنان در منطقه خاورمیانه تغییر کرد./950/201/ب2

ارسال نظرات