۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۰۰۳۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دشمن شناسی و زمان شناسی وظیفه اصلی روحانیان است

حجت الاسلام عباسی گفت: رسالت اصلی روحانیان و مبلغان که در شهرها و روستاها با آحاد مردم در ارتباط هستند، آن است که دشمن شناس و زمان شناس بوده و بتوانند به خوبی به شبهات دینی که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی مطرح می شود، پاسخگو باشند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین در همایش فصلی روحانیان طرح هجرت بلندمدت استان قزوین به وظیفه خطیر و مهم روحانیان و مبلغان اشاره کرد و گفت: تمسک به ریسمان الهی، هوشیاری و وحدت امت اسلامی، لازمه ایستادگی در برابر دسیسه‌ها و توطئه های دشمنان اسلام است و در این راستا باید با وحدت کلمه زیر پرچم اسلام ناب محمدی حرکت کنیم.

حجت الاسلام عباسی به نقش علما و روحانیان در عرصه های مختلف تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: روحانیان در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش برجسته ای داشته اند، اما باید این تلاش ها استمرار داشته باشد.

وی با بیان این که امروز روحانیان پرچمدار مبنای اعتقادی و مسیر ارزش‌های والای اسلام و انقلاب هستند، ابراز کرد: وظيفه ما بسيار سنگين است و در حقيقت علما و روحانيان ادامه دهنده راه رسولانی هستند كه پیام های آسمانی را به مردم ابلاغ می کنند.

کارشناس حوزوی به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از سوی روحانیان و مبلغان تأکید و اظهار کرد: امروز روحانیان باید با ورود به عرصه فرهنگ و فقه اهل بیت(ع) بتوانند آن را در جامعه نشر و گسترش دهند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به رصد روحانیان در عرصه های مختلف سیاسی در کشور و جهان اشاره و بیان کرد: رسالت اصلی روحانیان و مبلغان که در شهرها و روستاها با آحاد مردم در ارتباط هستند، آن است که دشمن شناس و زمان شناس بوده و بتوانند به خوبی به شبهات دینی که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی مطرح می شود، پاسخگو باشند.

وی در پایان با بیان این که مبلغان و روحانیان در طول تاریخ هیچ گاه نسبت به اسلام و ارزش های دینی جامعه بی تفاوت نبودند، گفت: روحانیت در هر مقطعی احساس کرد که دین و اهل بیت(ع) در خطر است، با همه توان به میدان آمده و از آن حراست کرد./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات