۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۸۲۰
مدیر مدرسه علمیه امام رضا:

دین اسلام نقشه‌‌ای کامل از سبک زندگی انسان‌ها ترسیم کرده است

حجت الاسلام منیعی گفت: لازم است متصدیان و اهل فن، مطالب و منابع مختلف را از دین استخراج ‌کنند که متأسفانه برخی در این زمینه کوتاهی کرده؛ بنابراین دستورالعمل‌هایی که دین برای ما قرار داده، بدون استفاده می‌ماند.
سبک زندگی

حجت الاسلام مهدی منیعی مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم و جامعه، گفت: دین اسلام دینی است که در تمامی زمینه‌ها دستورات متعددی دارد؛ از این رو دلیل ضعف ما در مسائل اقتصادی در این نیست که دین اسلام جواب‌گو به مشکلات ما نیست، بلکه به خاطر کم‌همتی یک سری از مسؤولان است.

وی در ادامه افزود: همچنین کسانی که می‌توانند در این عرصه وارد شوند و مطالب را استخراج کنند، کوتاهی و کم‌کاری می‌کنند.

حجت الاسلام منیعی بیان داشت: دین ما، اسلام هیچ چیزی کم ندارد و در باب تمامی مسائل، پاسخ‌گو است؛ چه در باب مسائل اقتصادی و چه درباره ریزترین موضوعات زندگی انسان؛ در واقع یک نقشه کامل از سبک زندگی انسان‌ها ترسیم و توصیه کرده است.

منیعی در ادامه ابراز داشت: لازم است متصدیان و اهل فن، این مطالب و منابع را از دین استخراج ‌کنند که متأسفانه برخی در این زمینه کوتاهی کرده؛ از این رو دستورالعمل‌هایی که دین برای ما قرار داده، بدون استفاده می‌ماند.

حجت الاسلام منیعی در اشاره به ضعف و ناتوانی مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی، گفت: هر فردی که به عنوان مسؤول درپستی از پست‌های واگذار شده قرار می‌گیرد، باید یک سری توجهات و توانمندی‌ها را در خود برای حل مسائل داشته باشد.

منیعی در ادامه ابراز داشت: در برخی موارد پیش می‌آید که شاید مسؤولی این کارآمدی و توانایی را نداشته باشند و اگر هم داشته باشند به دلیل سن و سال، بیش از این نمی‌توان از آنها توقعاتی را داشت؛ همچنین دلیل دیگر این است که به یک سری از دستورات داده شده در دین عمل نشده و بی‌توجهی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان نوع نگاه‌شان به اداره کشور و برخی مسائل متفاوت از نگاه اسلام و انقلاب است که همین مسأله سبب برخورد با مشکلات می‌شود، نظیر قضیه برجام که مقام معظم رهبری بارها اعلام نارضایتی نسبت به موضوع داشتند ولی مسؤولان آنطور که باید رفتار می‌کردند، نکرده و از همین بی‌توجهی‌ها هم آسیب دیدند و برجام به این فرجام رسید./302/966/ب1

ارسال نظرات