۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۴۷۱
استاد حوزه علمیه:

طلاب، رهبران دینی و مروجان قرآن و مکتب اهل بیت در جامعه هستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طلاب، رهبران دینی و مروجان قرآن و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه هستند، گفت: حوزه های علمیه پایگاهی برای نشر و تبیین احکام و ارزشهای دینی باشند.
حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم پاشایی، استاد حوزه علمیه عصر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر در سلسله جلسات اخلاقی خود با اشاره دو بُعد جسمانی و روحانی انسان، ابراز داشت: جسم نابودشدنی و فانی است، در حالی که انسان توجهی به روح نداشته و بیشتر به جسم خود بها می دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آنچه از انسان باقی می ماند و در جهان پس از مرگ مورد بازخواست قرار می گیرد روح است و جسم از بین خواهد رفت، بنابراین باید روح را از گناهان و آلودگی های دنیوی حفظ کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: انسان باید تشنه امور متعالی و الهی بوده و از هرگونه آلودگی که سبب دور ساختن انسان از خداوند می شود اجتناب کند.
این مسؤول اظهار داشت: تقرب به خداوند و اجتناب از گناهان روح انسان را از امور نیک بهره مند ساخته و لذت برخورداری از معنویات، معارف الهی و اهل بیت(ع) را نصیب انسان می سازد.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: یکی از مهمترین اصولی که انسان را به خداوند نزدیک می سازد حفظ ایمان و تقوا و در مرحله بعد تقویت این دو شاخصه است و قطعأ این امر لذت دستیابی به خشنودی خداوند را دو چندان می سازد.

خانم پاشایی بیان داشت: دومين قدم براي طهارت روح، جبران گذشته، پرداخت حق الله و حق الناس هايي است كه به گردن ما است، با دقت در سيره بزرگان مي بينيم كه گاه يک حق الناس كوچك سبب گرفتاری هايی در دنيا و آخرت شده است.

این مسؤول گفت: سومين راه برای پاكی روح، دقت در انجام واجبات و ترک محرمات است كه به منزله دو بال برای صعود انسان هستند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: طلاب رهبران دینی و مروجان قرآن و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه هستند، بنابراین حوزه های علمیه باید پایگاهی برای نشر و تبیین احکام و ارزشهای دین قرار گیرند.

وی در پایان تأکید کرد: طلاب دل در گرو قرآن و اهل بیت(ع) دهند تا بدین وسیله زمینه های رشد و ارتقای آنها و دستیابی به خشنودی خداوند متعال فراهم شود./857/203/ب2

ارسال نظرات