۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۶۹۱۷۴
حجت الاسلام حائری زاده:

سفره مسؤولان نباید جدای از سفره مردم باشد

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه قطع ارتباط سران و بزرگان با زیر دستان عملی قبیح است، گفت: امروز معاش مردم با تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به سختی فراهم می‌شود و بیکاری از بزرگترین معضلات جوانان جامعه به شمار می‎رود پس لازم است مسؤولان و مدیران سفره‌های خود را از مردم جدا نکنند تا از نداری آنان بی اطلاع نمانند.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در مراسمی که به همت هیات رزمندگان غرب استان تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: انجام نه عمل قبیح است اما زمانی که نه طائفه آن عمل را انجام دهند زشتی و قبح آن بیشتر است.

وی نخستین عمل قبیح را بی حوصلگی سردمداران بیان کرد و اظهار داشت: صبوری و مهربانی باید از ویژگیهای مسؤولان یک ملت باشد یک مسؤول باید آستانه صبر و تحملش به گونه‌ای باشد که بتواند مشکلات و گرفتاریهای مردم را رفع کند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه بخل ورزیدن بسیار زشت است، تصریح کرد: بخل ورزیدن انسان ثروتمند بارها در قرآن نکوهیده شده است بخل در پرداخت خمس و زکات، بخل در انجام وظایفی که خداوند برای انسان مقرر کرده، بخل در سلام کردن همه و همه مورد ذم خداوند متعال بوده و عذاب جهنم وعده انسانهای بخیل است.

این استاد حوزه علمیه درباره خشمگین شدن عالم، گفت: قبح خشم عالم بسیار بالاتر از خشم یک انسان عادی است، خشم چهره باطنی انسان را تغییر می‌دهد، وضو گرفتن در زمان ناراحتی سبب می‌شود خشم انسان کاهش یابد.

وی رفتار و حرکات کودکانه را در افراد میان‌سال و کهن‌سال بسیار زشت دانست و عنوان کرد: سبک بازی کودکانه زیبنده انسان کامل نیست و دیگر قطع ارتباط سران و بزرگان با زیر دستان خود از دیگر اعمال قبیح در کلام امیر به شمار می‌رود، امروز با تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مردم به سختی زندگی می‌کنند و بیکاری بزرگترین معضل جوانان جامعه است، مسؤولان و مدیران نباید سفره خود را از مردم جدا کنند و از نداری دیگران بی اطلاع باشند.

حجت الاسلام حائری زاده بیان داشت: امام علی(ع) دروغ قاضی دروغگو را بدتر از دروغ یک انسان عادی بیان می‌کنند و دیگر این که مبتلا شدن یک پزشک به بیماری مضمن نیز بسیار قبیح به شمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به دیگر خصوصیات زشت برخی از افراد، گفت: تند مزاجی مسؤولانی که سمتهای کلیدی بر عهده دارند قابل قبول نیست همچنین امام علی(ع) بی حیایی و بد دهنی زنان را در جامعه بسیار زشت و قبیح بیان می‌کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات