۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۶۹۰۴۰
حجت الاسلام رفیعی خبر داد؛

ارسال 180 مقاله به همایش صدف کوثر/ دبیرخانه دائمی همایش تشکیل می شود

دبیر علمی همایش صدف کوثر با بیان این که دبیرخانه دائمی همایش تشکیل می شود، گفت: این برنامه ها ادامه دار خواهد بود، 180 مقاله رسیده به دبیرخانه رسیده که 50 مقاله برای انتشار برگزیده شده است.
حجت الاسلام دکتر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در همایش ملی صدف کوثر که با هدف تجلیل از شخصیت ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی درباره شخصیت بزرگ بانوی اسلام گفت: حضرت ابوطالب می فرمایند حضرت خدیجه(س) هیچ گاه به جاهلیت های قبل از اسلام آلوده نشد.

وی افزود: در نقلی هم وجود دارد که پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) آرامش پیدا می کرد و هر زمان نامی از ایشان می آمد او را مدح می کرد، بیشتر تعریف ها پس از رحلت حضرت خدیجه(س) است و پیامبر و ائمه طاهرین(ع) همواره از ایشان یاد می کردند.

دبیر علمی همایش صدف کوثر با اشاره به دیدارها با رهبری و مراجع تقلید اظهار داشت: حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت شعب ابی طالب در مرگ حضرت خدیجه(س) تأثیر داشت، حضرت آیت الله صافی در ادامه تصریح کرد حقا کوتاهی کردیم و باید بیشتر کار کنیم، حضرت آیت الله نوری نیز ابراز داشت معرفی خدیجه(س) معرفی الگوی زن مسلمان است.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله وحید گفت ایشان قبل از رسالت پیامبر نور را در پیامبر اکرم(ص) تشخیص داده بود، حضرت آیت الله مکارم بیان کرد این کار بزرگ است و باید بیش از این به شخصت این بانوی بزرگوار پرداخته شود،  و همچنین حضرت آیت الله شبیری هم اظهار داشت درباره حضرت خدیجه(س) اثباتی کار کنید که در معرفی ایشان کافی است.

وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته مقدمات این همایش را آغاز کردیم، جامعة المصطفی، حوزه خواهران و جامعة الزهرا متکفل برگزاری این همایش شدند و آیت الله اعرافی هم بسیار کمک کردند، خدمت 8 تن از مراجع رسیدیم و سه کمیته علمی برای همایش تشکیل شد؛ به هرکس گفتیم که کار برای حضرت خدیجه کبری(س) است همه قبول کردند و ما پولی ندادیم، خوشبختانه همه همکاری کردند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که دبیرخانه دائمی همایش تشکیل می شود، ابراز داشت: این برنامه ها ادامه دار خواهد بود، 180 مقاله رسیده به دبیرخانه رسیده که 50 مقاله برای انتشار برگزیده شده است، 4 جلد موسوعه درباره شخصیت این بانوی بزرگ آماده شده است، همچنین 2 جلد مجموعه مقالات نیز به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: برای همایش امروز یک کتاب به نام سرور زنان جهان منتشر شده است، 5 برنامه تلویزیونی برای همایش رفتیم و شخصیت این بانو مطرح شد، شهردار قم هم اعلام کرد بلوار عظیم و بزرگی که از بلوار شهید کریمی(بنیاد) به سمت میدان جهاد کشیده می شود امروز به نام حضرت خدیجه کبری(س) نامگذاری خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت، وزرا و مسؤولان باید در هر شهری میدان، خیابان و مؤسسه ای به نام خدیجه کبری(س) قرار دهند، همچنین دهم ربیع الاول سالروز ازدواج ایشان باید در صداوسیما مطرح شود، 10 رمضان نیز سالروز رحلت این بانوی بزرگوار باید مورد توجه باشد، ایشان 25 سال با پیامبر زندگی کرده و یار دوران سختی حضرت بوده است./1323/202/ب3

ارسال نظرات