۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۰۳۷
حجت الاسلام حائری زاده:

ولایت فقیه، ستون اصلی ایران در دوران غیبت است

حجت الاسلام حائری زاده در حرم امام رضا(ع) گفت: اعتقاد به سیدالشهدا و مهدویت نظام ما را از توطئه های دشمن حفظ کرده است و امروز در ایران ستون اصلی این دو خیمه در دوران غیبت «ولایت فقیه» است که با نظارت دقیق و ترسیم خطوط اصلی نظام را به درستی جهت دهی می کنند.
 حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده، استاد حوزه علمیه همزمان با روز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با تبیین ویژگی های پیامبر(ص) اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) تنها پیامبری هستند که در قرآن با «یا ایها الرسول» خطاب شده اند و انبیا و پیامبران الهی دیگر با اسم کوچک مورد خطاب قرار گرفته اند.

وی «شاهد و ناظر» بر اعمال امت بودن، «مبشر»، «نذیر»، «سراج منیر» بودن را از دیگر ویژگی های پیامبر(ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام حائری زاده تصریح کرد: در روایات از «شاهد» به عرضه اعمال ما به محضر نبی مکرم اسلام(ص) تعبیر شده است بدین معنا که هفته ای دو مرتبه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه و بر مبنای برخی دیگر از روایات هر صبح و شام اعمال ما به محضر ایشان عرضه می شود و ایشان شاهد گرفتاریها و غصه های ما هستند.

بشارت و انذار امت از سوی خاتم الانبیا

سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد: پیامبر(ص) «مبشر» و «نذیر» است؛ مردم را به ایمان به خدا و رعایت تقوای الهی بشارت می دهند؛ ما راه را به شما نشان داده ایم که اگر در صراط مستقیم قرار بگیرید سعادتمند و رستگار می شوید.

حجت الاسلام حائری زاده خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان در صراط مستقیم نیستند بلکه خودشان «صراط مستقیم» هستند بنابراین باید آن مسیری را طی کرد که اهل بیت(ع) آنجا باشند.

وی با بیان اینکه شرط پذیرش اعمال پذیرفتن ولایت خاندان پیامبر(ص) است، افزود: همچنین در قرآن به کسانی که ولایت را قبول داشته، اجتناب از طاغوت و اطاعت از خدا دارند به نصرت، بهشت و رضوان الهی بشارت داده شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد: به فضل حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ حق تعالی) که در رأس این نظام هستند جهت اصلی کشور ما صحیح است، رهبر انقلاب با نظارت دقیق و ترسیم خطوط اصلی، نظام را به درستی جهت دهی می کنند.

ولایت فقیه؛ ستون اصلی ایران در دوران غیبت

حجت الاسلام حائری زاده افزود: غرب پس از چندین سال مطالعه و تحقیق درباره اینکه شیعه چه پتانسیلی دارد که پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب موفق به واژگونی آن نشده است در نهایت به این نتیجه رسید که شیعه دو پتانسیل و ظرفیت قوی «مهدویت» امید به آینده و دیگری عقبه شیعه «حضرت سیدالشهدا» دارد.

وی تصریح کرد: شیعه با اعتقاد به امام حسین(ع) و امام عصر(عج) روح حمیت، دقت نظر و شجاعت در وجودشان نهادینه شده است که زور ما به آنها نمی رسد بنابراین توانایی مقابله و واژگی نظام شیعی را ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هم چنین می گویند الآن خیمه این دو ظرفیت در ایران «ولایت فقیه» است که این خیمه در دوران غیبت کبری امام عصر(عج) ستون اصلی است و برای هراقدامی باید این نقطه یعنی ولایت فقیه مورد هدف قرار دهیم.

انکار «عذاب الهی» از تریبون های مجازی

وی با اشاره به ویژگی «نذیر» بودن پیامبر(ص) بیان کرد: خداوند به ایشان خطاب می کند ای پیامبر وظیفه تو این است که مردم را انذار کنی و از عاقبت کارهای حرام بترسانی متأسفانه امروز در فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی و گاهی در تربیونها عذاب الهی را نفی می کنند که خداوند الرحمن الرحیم است و می بخشد.

حجت الاسلام حائری زاده متذکر شد: رحمت خدای متعال را انکار نمی کنیم اما این بیان صریح قرآن کریم است همانگونه که خداوند «الرحمن الرحیم» است «شدیدالعقاب» هم هست که گناه، معصیت و رعایت نکردن حرام و حلال عذاب الهی عذاب پروردگار را در بردارد.

افراطی گری و تفرقه اندازی؛ خیانت به اسلام

وی با تأکید بر اینکه امروز ما بیش از هر چیز دیگری نیاز به وحدت دنیای اسلام نیاز داریم، بیان کرد: هر کس با هرانگیزه ای با‍ افراطی گری بین مسلمانان اختلاف و تفرقه انگیزی کند، وحدت بین شیعه، هل سنت و صفوق اتصالی را بهم بزند به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر از روی جهل باشد غافل و اگر عمدی باشد خائن است.

حجت الاسلام حائری زاده ابراز کرد: متأسفانه برخی در خارج از کشور به نام روشنفکرمآبی که کارشناس دین هم نیستند زیارت «جامعه کبیره» را زیرسؤال برده که ساخته و پرداخته غلات شیعه است، در صورتی که هر کس اگر با ادبیات معصوم آشنا باشد متوجه می شود که این زیارت فقط از ناحیه معصوم به ما رسیده است./201/1308/ب1

ارسال نظرات