۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۶۷۸۴۸
خطیب جمعه نجف‌آباد:

بالاتر از فتح حلب، فتح شدن قلوب آزادی خواهان جهان به سمت اسلام است

حجت‌الاسلام حسناتی فتوحات منطقه را مقدمه فتح بزرگ‌تری بیان کرد و گفت: این فتوحات ظاهری مهم نیست، اصل فتح در این میدان‌ها فتح قلوب آزادی خواهان جهان است که با هر مذهب و آیینی وقتی اینگونه حق را پیروز می‌بینند مشتاقانه به سمت اسلام می‌آیند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: امشب بزرگ‌ترین هدیه و نعمت الهی به بشریت عرضه‌ شده است، رحمه للعالمینی که بشر به خاطر جهالت و غرورش از مواهب آن بی‌نصیب ماند.

وی درباره فضایل امام صادق(ع) نیز بیان داشت: حضرت مرامنامه شیعه را کامل کرد و با رسالتش که شرح و بسط قرآن کریم است، بشریت را با عظمت پیامبر اکرم(ص) آشنا کرد و امروز تمام بدبختی‌های بشریت به خاطر فاصله کردن از این انوار الهی است و بشر روزی طعم آزادی و عدالت را خواهد چشید، که پیام رسالت حضرت خاتم را بشناسد و مطیع ائمه اطهار(ع) شود.

فتح حلب، تفسیرکننده پیام‌ها و وعده‌های الهی است

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه درباره عظمت و اهمیت فتح شهر حلب، بیان کرد: فتح حلب، تفسیرکننده پیام‌های الهی در قرآن کریم است و وعده‌هایی که خداوند به مؤمنان در سایه استقامت و وحدت داده است که اگر وحدت در کنار ثبات قدم باشد، حتی باطل مجهزترین وسایل را داشته باشد و شما قلیل باشید، پیروز خواهید شد.

وی درباره نقش ایران در تحولات منطقه و اعترافات دیگر کشورهای غربی در این زمینه، بیان داشت: تمام سیاستمداران جهان اعتراف کردند که ایران محور اصلی در پیروزی مردم منطقه است که همه در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است و امروز بعد از چنین فتح بزرگی ارزش و قیمت شهدای مدافع حرم چند برابر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: در سایه این پیروزی‌ها تمام تلاش‌های استکبار برای اتحاد کشورهای عربی بر علیه ایران شکست خورده است و سخت نگران هستند که این پیروزی‌ها به دیگر کشورهای منطقه نیز سرایت کند و به ویژه انگلیس که در تلاش است تا تروریست‌ها را که زمانی ادعای مبارزه با آن را می‌کردند، از میدان حلب نجات دهند.

وی این فتوحات را مقدمه فتح بزرگ‌تری بیان کرد و خاطرنشان ساخت: این فتوحات ظاهری، مهم نیست، اصل فتح در این میدان‌ها فتح قلوب آزادی خواهان جهان است که با هر مذهب و آیینی وقتی این‌گونه حق را پیروز می‌بینند مشتافانه به سمت اسلام می‌آیند چنان که رهبر یک کشور کمونیست همچون روسیه با تواضع از رهبر معظم انقلاب مشورت می‌خواهد و سربازان ایران را بی‌مثل و مانند در شجاعت و ایثارگری می‌داند.

کم کردن روابط سیاسی کم‌ترین کار در مقابل شیطنت‌های استکبار و روباه پیر است

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه درباره تصویب شدن تمدید حریم‌ها علیه ایران، نیز بیان کرد: مسؤولان باید در برابر این زیاده‌طلبی‌ها مفسدان عالم با قدرت بایستند و بر دهان آنانی که بدعهدی کردند محکم بکوبند که خداوند نیز درباره آنانی که عهد و پیمان را نقض می‌کنند، دستور به نقض عهد می‌دهد.

وی درباره ایران هراسی که مدتی انگلیس در منطقه بر علیه ایران راه انداخته است نیز افزود: در برابر چنین حرکات دشمن و استکبار باید با قدرت بایستیم که حداقل کم کردن روابط سیاسی با آن‌ها است که بفهمند ما هیچ نیازی به ارتباط با آن‌ها نداریم و امروز این انقلاب به برکت خون‌های شهدا در طول 38 سال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دیگر آن کشور ضعیف اوایل انقلاب و قبل از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه تأکید کرد: امروز که ایران قدرت اول منطقه و حتی جهان شده است، کسی که می‌زند باید بخورد و نباید مستکبران عالم به خودشان اجازه دهند در برابر چنین قدرتی بایستند و باید مسؤولان در برابر چنین سیاست‌های مغرضانه دشمنان، با قدرت‌تر ایستادگی کنند.

وحدت حوزه و دانشگاه، ضامن استقلال فرهنگی و دینی جامعه است

وی به همزمانی سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: دکتر مفتح که هم علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی را تا بالاترین مراتب آموخته بود، ارتباطش با دانشجویان و جذب آن معجزه‌گر بود و این اقدامات دکتر مفتح خلاف اهداف دشمن برای رو در رو قرار دادن دو نهاد حوزه و دانشگاه بود.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: دشمن زمانی که نتوانست با افکار غربی دانشگاه را از حوزه جدا کند، دست به ترور و شهادت چنین مردانی زد و اگر کشور بخواهد از نظر فرهنگی و دینی بیمه شود، باید متخصص و مستقل باشی، باید در تمام زمینه‌ها این وحدت را حفظ کنیم به ویژه در بین حوزه و دانشگاه که هر کجا موفقیتی به دست آوردیم در سایه وحدت و اتحاد بوده است./1306/201/ب2

ارسال نظرات