۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۲۳۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

محبت رسول خدا رمز اصلی وحدت اسلامی است

آیت‌الله اراکی گفت: تفرقه در بین امت اسلامی نشان می‌دهد که آن محبت خالص و صحیح به رسول اکرم(ص) وجود ندارد، زیرا اگر افرادی به شخصی محبت داشته باشند در بین آن‌ها وحدت به وجود می‌آید.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه هم‌اندیشی با عنوان «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی» که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد به سخنرانی پرداخت و با شرک دانستن تفرقه، عنوان کرد: سرچشمه تشخیص شرک و توحید خداوند غیر از وحدت امت اسلامی هیچ چیز دیگری نیست.

وی افزود: از آیات و روایات متعددی متوجه می‌شویم که تفرقه سبب شرک می‌شود و اگر می‌خواهیم به توحید برسیم باید متحد باشیم و به اتحاد برسیم، حضرت علی(ع) می‌فرمایند: ای مردم در طریق الهی متفرق نشوید.

آیت‌الله اراکی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: دوست داشتن خداوند و محبت اهل بیت(ع) همه را در یک خط و مسیر جمع می‌کند، امام رضا(ع) نیز یکی از ائمه اطهار(ع) هستند که سبب وحدت بخشیدن به قلب‌ها می‌شوند.

وی با بیان این‌که تفرقه افکنی مانند کبریتی است که همه چیز را به آتش می‌کشد، گفت: همه مسلمانان برای یک هدف جمع می‌شوند و آن محبت و دوست داشتن خداوند تبارک و تعالی است، وحدت باید برای دوست داشتن حضرت رسول اکرم(ص) باشد و کسی که حضرت رسول(ص) را دوست می‌دارد، اهل بیت ایشان را نیز دوست خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه افزود: محبت اهل بیت(ع) یک محبت روشن‌کننده راه است که نتیجه آن پیروی از ایشان خواهد بود، البته حتما قبل از پیروی باید ایشان را دوست بداریم.

وی محبت و دوست داشتن پیامبر اکرم(ص) را رمز اصلی وحدت اسلامی دانست و گفت: اگر در بین امت اسلامی تفرقه وجود داشته باشد این نشان می‌دهد که آن محبت خالص و صحیح به رسول اکرم(ص) وجود ندارد، زیرا اگر افرادی به شخصی محبت داشته باشند در بین آن‌ها وحدت به وجود می‌آید، بنابراین یکی از نشانه‌های محبت واقعی به رسول خدا(ص) وحدت داشتن است.

آیت الله اراکی با اشاره به این‌که در قرآن کریم بحث علم اجتماع وجود دارد، تصریح کرد: علما و افرادی که به تحصیل علوم دینی می‌پردازند باید علم اجتماعی را از قرآن کریم استنباط کنند و از آن مهمتر علم اجتماعی انسانی است که ثمره‌اش دعوت به وحدت خواهد بود.

گفتنی است، در این مراسم علمای جهان اسلام از کشورهای مختلفی همچون لبنان، عراق و افغانستان حضور داشتند و در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی پرداخت./۸۶۲/201/ب2

ارسال نظرات