۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۷۰۷۹
در چهارمین روز از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی؛

ادارات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجلیل شدند

ادارات برتر و شایسته پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جوایز خود را از دست رییس این پژوهشگاه دریافت کردند.
تجلیل ادارات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از ادارات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین لک زایی و جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزوی پیش از ظهر امروز در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

تبیین نحوه انتخاب ادارات برتر

بر اساس این گزارش برای انتخاب اداره برتر دستورالعملی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است، برابر دستور العمل مربوط، 60 درصد امتیاز مربوط به شاخص های عملکردی ادارات در سال 94 بوده است، در این قسمت با تعیین 9 شاخص، ادارات پژوهشگاه با یکدیگر مقایسه شده اند.

از جمله این شاخص های می توان به داشتن برنامه راهبردی، انجام وظایف برابر شرح وظایف، استفاده از خرد جمعی و مشورت با برگزاری جلسات منظم، رشد کمی و کیفی فعالیت ها، ابتکار و خلاقیت و ارائه گزارش به موقع و پاسخ به مکاتبات اشاره کرد.

شایان ذکر است، 40 درصد امتیاز ادارات برتر مربوط به شاخص های تعاملی ادارات در سال 94 با پژوهشکده ها، مراکز و ادارات تابعه بوده است، شاخص های تعاملی مثل اطلاع رسانی نسبت به برنامه های اداره، میزان پاسخ گویی، برخورداری از روحیه جهادی، اعتمادسازی و داشتن روحیه همکاری، انجام سریع مسائل و گره گشایی توأم با رعایت مقررات و تکریم ارباب رجوع.

طیق اعلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای مشخص شدن ادارات برتر دو جدول تهیه شده که جدول شماره یک مربوط به شاخص های عملکردی در سال 94 است و مطابق مشارکت و گزارش هر اداره در مقایسه با ادارات دیگر مورد بررسی قرار گرفته و در کمیته کارشناسی امتیاز دهی شده است و جدول شماره دو مربوط به شاخص های تعاملی ادارات در سال 94 است که از سوی پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه امتیاز دهی شده است.

در ادامه جداول شماره یک و دو جمع بندی شده و با امتیاز رتبه نخست تا رتبه سوم سنجیده شده اند که برابر ماده 6 دستورالعمل انتخاب اداره برتر، رتبه نخست با امتیاز 95 تا صد، رتبه دوم با امتیاز 90 تا 95، رتبه سوم85 تا 90 و اداره شایسته تقدیر با امتیاز 80 تا 85 انتخاب شده اند.

تجزیه و تحلیل امتیازات ادارات پژوهشگاه

لازم به توضیح است، پژوهشگاه در حوزه ستادی دارای 13 اداره و 96 کارمند است و میانگین امتیاز ادارات 13 گانه در حوزه ستادی پژوهشگاه 79.25 درصد است که خوب ارزیابی می شود؛ میانگین درصد امتیاز 13 اداره در بعد عملکردی 76.41 و در بعد تعاملی 83.52 درصد است که در بعد تعاملی 6درصد دارای نمره بیشتر هستند، بنابراین با توجه به فرمول انتخاب اداره برتر، اداره رتبه نخست در سال جاری وجود ندارد.

رتبه های دوم به بعد به شرح روبه رو است؛ اداره امور هیأت علمی با امتیاز 90.21درصد دارای رتبه دوم و اداره دبیرخانه هیأـ اجرای جذب با 86.90 درصد در رتبه سوم هستند و چهار اداره کتابخانه ها و اسناد با امتیاز 83.90، گروه برنامه ریزی و ارزیابی با امتیاز 83.79 درصد، اداره فناوری اطلاعات با امتیاز 83.33 درصد و اداره نشر با امتیاز 80.29 درصد شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است، دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در ابتدای خیابان معلم تا روز پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب پذیرای پژوهشگران و علاقه مندان خواهد بود./1330/302/ب3

ارسال نظرات