۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۶۲۶۵
استاد حوزه علمیه:

تحصیل و تهذیب دو رسالت دانش‌آموزان برای ادامه راه شهدا است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تداوم راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس از سوی دانش‌آموزان و نوجوانان، افزود: تحصیل علم و تهذیب نفس دو رسالت اصلی دانش‌آموزان برای ادامه راه شهیدان است.
حجت الاسلام حسین پناهی - استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین پناهی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز که در محل دبیرستان شبانه‌روزی اسماء با حضور دانش‌آموزان و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با قدردانی از زحمات بسیج دانش‌آموزی و سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی برای برگزاری یادواره شهدای بسیجی دانش‌آموز، اظهار کرد: شهدا به گردن همه مردم و مسؤولان کشور حق بزرگی دارند که این حق باید با تحصیل درست و فعالیت و خدمت صادقانه و خالصانه ادا شود.

وی با قرائت آیه ۱۹ سوره حدید، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَ الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ وَ الَّذينَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَحيمِ» و تأکید می‌کند آنان که به خدا و رسولانش ایمان آوردند به حقیقت راست‌گویان عالم‌اند و برای آنها نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را در بهشت می‌یابند و آنها که کافر شده و آیات ما را تکذیب کردند اهل آتش دوزخ‌ هستند.

حجت‌الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: شهدا بندگان مؤمن خدا هستند که با خلوص نیت همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام فدا شدند؛ ازاین‌رو قرآن کریم از آنها به‌عنوان صدیقان و گواهان واقعی نزد پروردگار یاد کرده و می‌گوید پاداش این گروه بشارت به نعمتهای بهشتی است که از جانب خداوند برای آنها مقرر شده است.

وی اضافه کرد: بخش دوم آیه فوق سخن از اهل کفر به میان آورده و می‌فرماید کافران کسانی هستند که آیات الهی را تکذیب می‌کنند؛ از این‌ رو خداوند این گروه را به علت کفر و نفاق جزء اصحاب دوزخ قرار داده و تأکید می‌کند که جایگاه آنها آتش است.

حجت‌الاسلام پناهی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز وظیفه شما جوانان و نوجوانان محصل که به هم‌سنگران خود؛ یعنی شهدای دانش‌آموز اقتدا کردید این است که در سنگر علم و دانش کوشا بوده و به تهذیب نفس بپردازید تا بتوانید به‌خوبی در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب و بدخواهان بایستید.

وی با تأکید بر تداوم راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس از سوی دانش‌آموزان و نوجوانان، افزود: تحصیل علم و تهذیب نفس دو رسالت اصلی دانش‌آموزان برای ادامه راه شهیدان است.

حجت‌الاسلام پناهی خاطرنشان کرد: شهدا راه نورانی را رفتند تا ارزشها زنده بماند، حجاب احیا شود و زشتی‌ها از جامعه دینی رخت بربند؛ ازاین‌رو شما دانش‌آموزان باید امروز با حفظ ارزشها و تلاش در سنگر علم و دانش به خودسازی پرداخته و راه شهدا را ادامه دهید.

وی به یکی از دشمنان خطرناک انسان اشاره کرد و گفت: طبق فرموده قرآن کریم که تأکید می‌کند «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ» شیطان با قدم‌های آرام به سراغ انسان آمده و او را گمراه می‌کند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در دنیای امروزی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از جمله ابزارهایی است که اگر انسان آن را به‌ درستی مدیریت نکرده و از این ظرفیت به‌ صورت صحیح استفاده نکند، آرام‌ آرام انسان را به گمراهی می‌کشاند./9314/202/ب2

ارسال نظرات