۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۶۶۰۶۶
امام جمعه آمل:

عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا است

امام جمعه ‌آمل با بیان این که عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون های شهدا است، گفت: امروز به برکت شهدای عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر اقتدار و عظمت قرار داریم.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امشب در یادواره سرداران و 100 تن از شهدای سجادیه (پایگاه بسیج چهل شهید آمل)، شهدای مهدیه و شهدای مدافع حرم شهرستان آمل که در مسجد سجادیه آمل برگزار شد اظهار داشت: هرچه داریم از شهدای عزیز است که افتخارآفرینی و مجاهدت والایی صورت دادند.

وی تصریح کرد: اگر به وصیت نامه شهدا نگاه عمیقی داشته باشیم وجوه مشترکی دارند و نخستین آن وحدت بخشی و اطاعت محض از ولایت فقیه است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: خواندن نماز جماعت و نماز جمعه و احترام به بزرگان از دیگر رهنمودهای شهدا است و باید سیره نورانی و رهنمودهای والای این عزیزان را چراغ راه خود قرار دهیم.

امام جمعه آمل با بیان این که شهدا ایمان، تقوا و خداترسی والایی داشتند، گفت: این بزرگواران همه هستی خود را از امام حسین(ع) می دانستند که توانستند به مقام ارزشمندی دست پیدا کنند.

وی اظهار داشت: امروز نیز همه چیز ما به برکت سرور و سالار شهیدان است و باید بدانیم همه ما بر سرسفره امام خمینی(ره) حضور داریم که عزت و اقتدار را از امام حسین(ع) آموخت و به جامعه تسری داد و امروز نیز مقام معظم رهبری آن پرچم برافراشته شده را به دست گرفت تا به صاحب اصلی آن دهد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که گرامی داشت یاد و خاطره شهدا ضرورتی مهم و اساسی است، گفت: باید در عرصه تکریم و پاسداشت از مقام والای شهدا کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: ما مدیون شهدا، خون این عزیزان و خانواده های گرانقدر شاهد هستیم که باید قدرشناسی و حق شناسی شایسته و ارزنده ای نسبت به این بزرگواران وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد در هر برهه ای از زمان یاد شهدا را مورد توجه قرار دهیم که این عزیزان ایثار والایی صورت داده و توانستند حماسه آفرینی های ارزشمندی را خلق کنند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون های شهدا است، افزود: امروز به برکت شهدای عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر اقتدار و عظمت قرار داریم.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: مردم ما در همه مراسم ها و یادواره های شهدا سنگ تمام گذاشته و قدرشناسی خوب و ارزنده ای نسبت به این عزیزان و خانواده های بزرگ آنان دارند که جای تشکر و سپاس از آحاد مردم داریم.

وی افزود: باید کاری کنیم در مسیر شهدا قرار گرفته و از این عزیزان درس ایثار، فداکاری و باهم بودن را بیاموزیم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای در آن قرار دارد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که شهدا سرمایه های ماندگار نظام اسلامی هستند، گفت: این شهدا از جان های پاک خود در مسیر ارزش ها گذشته و تلاش والایی را برای نظام اسلامی صورت دادند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: امروز نیز شاهد مجاهدت های مدافعان حرم هستیم که مردم ما قدرشناسی والایی نسبت به این شهدای عزیز داشته و قدردان تلاش های والای مدافعان حرم هستند.

وی ادامه داد: شهدا رفتند و ضرورت دارد تا سیره و روش زندگانی این عزیزان را به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است در برنامه های خود وارد کنیم و عمل به آن داشته باشیم.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل از شهرهای شاخص در حوزه شهادت و ایثار است که مردم این دیار با حماسه ششم بهمن سال 60 توانستند نام خود را در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) ثبت کنند./202/1314/ب1

ارسال نظرات