۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۶۴۹۲۲
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه خبرداد؛

برگزاری کنگره حضرت آمنه سال آینده در قم/ اعلام آمادگی مراکز فرهنگی خارج از کشور برای همکاری

حجت الاسلام فلاحی از برگزاری کنگره ملی حضرت آمنه(س) در سال آینده خبر داد و گفت: علاقه مندان برای ارسال مقالات می توانند به پژوهشکده علامه طباطبایی مراجعه و از محورهای مقالات کنگره مطلع شوند.
حجت الاسلام صفر فلاحی

حجت الاسلام صفر فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری کنگره ملی حضرت آمنه(س) در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: ما احساس کردیم کارهای پژوهشی که در مورد این بانو صورت گرفته حق او را ادا نکرده است و حتی برخی آثار ایمان و شخصیت ایشان را زیر سؤال برده است، به همین دلیل برگزاری کنگره ای بزرگ را ضروری دیدیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س (افزود: آستان مقدس حضرت معصومه و به ویژه معاونت فرهنگی این آستان برای ادای دین به حضرت آمنه قصد دارد کنگره ای بزرگ را در هفدهم ربیع الاول 1439 یعنی حدود یک سال دیگر همزمان با میلاد پیامبراکرم(ص) برگزار کند که در این کنگره میهمانان و شخصیت های مهمی دعوت خواهند شد.

تولید آثار به زبان های زنده دنیا

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای برگزاری این همایش ابراز داشت: قصد داریم در این کنگره برخی از آثار تولید شده در مورد حضرت آمنه(س) را که مفید و قابل استفاده هستند، ترجمه کنیم و همچنین آثاری هم خودمان تولید کنیم که به امید خدا این آثار به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و برخی زبان های رایج جهان منتشر می شود.

حجت الاسلام فلاحی تأکید کرد: برای مقالات این کنگره فراخوان عمومی داده نشده است ولی با این حال علاقه مندان می توانند از طریق پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) که یکی از بخش های معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است، ارتباط داشته باشند و تقاضای ارسال مقاله کنند که به آنها محور هایی ارائه می شود تا بتوانند آثاری تولید کنند که البته این آثار نیز مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرد.

همکاری حوزه علمیه و مراکز فرهنگی

وی با اشاره به مراکزی که در برگزاری این همایش همکاری دارند، اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد مرکزی کنگره حضرت آمنه(س) علاوه بر حوزه علمیه، پژوهشکده های دینی نیز با ما همکاری دارند و علاوه برآن تعدادی از مراکز فرهنگی خارج از کشور نیز اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز امیدواریم بتوانیم همایش و کنگره ای در خور شأن این بانوی بزرگوار برگزار کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س( در پایان تصریح کرد: کارهای مقدماتی و اجرایی این کنگره که در سال آینده در یکی از مراکز فرهنگی تحت نظارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود  که از سوی پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) به مدیریت حجت الاسلام اسماعیل محمدی در حال صورت پذیرفتن است./1330/302/ب3

ارسال نظرات