۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۶۱۲

توصیه های آیت الله سبحانی به دست اندرکاران سازمان اوقاف

حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که اولویت سازمان اوقاف اعزام مبلغ به مناطق محروم باشد، بر لزوم رسیدگی بیشتر به مناطقی که دارای مشکلاتی هستند تاکید کرد.
آیت الله سبحانی در دیدار رییس اوقاف آیت الله سبحانی در دیدار رییس اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از معاونین سازمان اوقاف، گفت: اولویت سازمان اوقاف اعزام مبلغ به مناطق محروم باشد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه باید در برنامه های اعزام مبلغ در مناسبت ها به گونه ای برنامه ریزی کند که مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و خراسان در اولویت باشند چراکه برخی از این مناطق حتی از نعمت مسجد و حسینه محروم هستند.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر ساخت مساجد و حسینیه ها در مناطق محروم اظهار داشت: نقش مسجد در یک منطقه بسیار مهم و تأثیرگذار است حتی در شهرهای بزرگ از جمله تهران با کمبود مسجد مواجه هستیم که این مشکل باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگر مسؤولان مربوطه کلنگ مسجد را در منطقه بزنند و زیرساخت های آن را فراهم کنند مطمئنا خود مردم در آبادی و تکمیل آن کمک و تلاش می کنند چرا که ساخت مسجد یک صدقه جاریه است.

این مرجع تقلید در مورد چاپ قرآن توصیه هایی کرد و عنوان داشت: قرآنی که چاپ می شود حتما ایرانی و خط ایرانی باشد چرا که چاپ قرآن به خط ایرانی یک نوع تبلیغ قرآن است چرا که خط ایرانی خواندنش آسان و روان است.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: وقف و احکام وقف را علمای ما مشکل کرده اند و دست متولیان آن را بسته اند که نباید این مشکلات باعث کم رونق شدن وقف و مسائل مربوط به آن شود./1325/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات