۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۴۰۹۹
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

طلاب با اجرایی کردن مکتب پیامبر زمینه ساز تحکیم وحدت بین مسلمانان باشند

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت اجرایی کردن سیره نبوی در جامعه، گفت: طلاب با اجرایی کردن مکتب پیامبر زمینه ساز تحکیم وحدت بین مسلمانان باشند.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن رحلت رسول اکرم (ص) ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) همواره به دنبال وحدت، برادری و برابری مسلمانان و همچنین حفظ دین و تحکیم جامعه اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: اقتدا به سیره علمی و عملی رسول اکرم (ص) نقش بسزایی در تحکیم وحدت میان مسلمانان دارد و جامعه ای که مملو از آرمان های پیامبر خدا است را برپا می کند.

این مسؤول مطرح کرد: رسول اکرم (ص) همواره مردم را به وحدت فرامی خواند و با عقد اخوت میان مسلمانان درصدد تقویت و تحکیم وحدت میان آنها بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرقی بین مسلمانان قائل نمی شد و همگی را برابر و برادر می دانست بنابراین عملیاتی ساختن سیره و مکتب رسول خدا در جامعه سبب حفظ وحدت میان مسلمانان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: طلاب اگر خود به درستی سیره نبوی را دریابند و آن را در زندگی خویش بکار ببرند و همچون پیامبر اسلام در جامعه الگوی رفتاری و کرداری واقع شوند در تمام زمینه ها می توانند الگویی برای هدایت و سعادت بشر باشند.

وی در ادامه ابراز داشت: طلاب با اجرایی کردن مکتب پیامبر اکرم (ص) می توانند زمینه ساز تحکیم وحدت میان مسلمانان باشند و سیره نبوی را در جامعه به مردم بیاموزند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: تبیین و تبلیغ سیره رسول اکرم (ص) از سوی طلاب در جوامع اسلامی زمینه ساز وحدت جهانی بوده و می تواند بساط دشمنان اسلام را برچیند.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: طلاب مبلغ مکتب ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه هستند از این رو سیره انبیای الهی را به طور صحیح شناخته و به گونه اکمل در جامعه نشر داده و تبیین کنند./302/857/ب1

ارسال نظرات