۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۶۳۹۹۳
امام جمعه میانه:

برگزاری یادواره شهدا تداوم اربعین حسینی است

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه وجه مشترک اربعین حسینی و یادواره شهدا اعتلای و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است، گفت: ترویج شعائر دینی از وجوه مشترک اربعین و یادواره شهدا است.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه میانه امروز در در یادواره شهدای میدان حاج تقی با بیان اینکه وجه مشترک اربعین حسینی و یادواره شهدا اعتلای و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار داشت: ترویج شعائر دینی از وجوه مشترک اربعین و یادواره شهدا است.

وی با بیان اینکه در روایات زیارت اربعین را از نشانه های ایمان بر شمرده اند، خاطرنشان کرد: قرائت و انس با زیارت اربعین و مطالعه فرازهای آن یک وظیفه است، شیعیان لازم است با مطالعه و فهم عمیق این زیارت نورانی به حقیقت و جایگاه اربعین و مکتب نورانی عاشورا پی ببرند.

امام جمعه میانه با اشاره به دشمنی های بسیار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: دشمنان از همان ابتدای پیروزی نظام اسلامی و انقلاب سعی در سنگ اندازی در حرکت ملت ایران داشتند، و از گذشته تا کنون به بهانه های مختلف بر سر راه نظام اسلامی مانع تراشی کرده و مشکلات بسیاری را به وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از میان بردن آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی است، ابراز داشت: دشمن با هجمه های آشکار و پنهان خود و با طرح ریزیهای گوناگون به دنبال از میان بردن آرمانهای نظام اسلامی است، دشمن می خواهد اعتقادات و باورهایی ملت ایران چون دفاع از مظلومان عالم را از میان بردارد.

مدیر کل مدارک علمی حوزه علمیه کشور با بیان اینکه اذان از شعارهای اسلامی است، ابراز داشت: در صدر اسلام معاویه تلاش می کرد تا صدای اذان از مأذنه های حذف شود، این تلاش معاویه برای از میان بردن شعارهای اسلامی بود که در حقیقت مشخص کننده حرکت اسلام به سمت توحید و وحدانیت بود.

وی با اشاره به تلاشهای تکفیریها و رژیم صهیونیستی برای حذف شعار های اسلامی، گفت: این دو طائفه در حقیقت دنبال رو معاویه بوده و از همان نسل هستند، امروز این دو گروه با وحشی گری تمام همین اهداف را در فلسطین اشغالی برای از بین بردن آثار و نشانه های اسلام و تشیع ادامه می دهند.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به خونهای پاک و ریخته شده شهدا در مسیر اهداف اسلام، گفت: معاویه هیچ گاه به این هدف شیطانی خود نرسید، چرا که این صوت متعالی اذان به این راحتی به دست نیامده است که به همین راحتی نیز از میان برود، اهداف و آرمانهای انقلاب و اسلام تا قیامت زنده خواهند بود.

وی زیارت حرم سیدالشهدا، پیاده روی اربعین و زیارت آن حضرت را ارزشمند عنوان و تآکید کرد: برپایی یادواره های شهدا در حقیقت تداوم آرمان اربعین در زنده نگاه داشتن ارزشهای عاشورایی است، یادواره شهدا از ارزش والایی برخوردار است و زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات