۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۸۱۹
امام جمعه رفسنجان:

پیامبر نماد اسلام و خوبی ها هستند

حجت الاسلام رمضانی زاده گفت: جلادانی بی رحم و خون آشام، آدم های حرام زاده که نام خود را مسلمان گذاشته اند و با آدم کشی خود، اسلام را معرفی می کنند اینها نه نماد اسلام را می شناسند و نه شباهت به مسلمانان دارند؛ پیامبر(ص) نماد اسلام و چهره نورانی خوبی ها است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی زاده امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، گفت: وجود پیامبر خوبی ها و مهربانی ها از طرف پروردگار بزرگ صد رحمت دارد، که یک رحمت در دنیا و نود و نه رحمت در آخرت می باشد؛ این هدیه خداوند متعال به خاطره وجود آخرین فرستاده خود است.

وی افزود: کودکی نبی اکرم(ص) که منجر به از دست دادن پدر، مادر و پدر بزرگشان بود؛ و در نهایت کفالت ایشان به دست عموی بزرگوارشان حضرت ابوطالب واگذار شد، حضرت محمد(ص) در دوران نوجوانی و جوانی در خدمت عموی خود به تجارت و کار کردن پرداختند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: دقت بالای ایشان در کسب کار و تجارت در سرزمین حجاز و مکه سبب شد، که مردم اموال خود را در اختیار ایشان بگذارند و مورد اعتماد مردم قرار بگیرند؛ رفته رفته ایشان به محمد امین شهرت پیدا کردند.

وی تاکید کرد: غار حرا جایگاه عبادت و مناجات پیامبر بود، اولین آیات کلام نور میقات حضرت رسول(ص) در این غار بود و مبعوث شدن حضرت محمد(ص) در سن چهل سالگی از سوی خداوند متعال به عنوان پیامبر یکی از مهم ترین ابعاد زندگی ایشان بود.

امام جمعه رفسنجان مطرح کرد: مقطع بعد رسالت ایشان سیزده سال در مکه و در میان لجاجت و شکنجه های قریش بود، با وجود معجزه قرآن و شق القمر عده بسیار کمی به ایشان ایمان آوردند.

وی اظهار داشت: بیعت کردن مردم مدینه از قبل با پیامبر (ص) و با بنا شدن مسجد قبا در این شهر نخستین روزهای حکومت اسلامی را ثبت کردهاند، حضور امیرمومنان که دوش تا دوش ایشان بودند؛ ریشه در 10 سال رسالت پیامبر است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: آخرین ماموریت حضرت محمد(ص) تعیین جانشین و همسنگر بود، که غدیر خم محلی است؛ موضوع ولایت و جانشینی را در خطبه ایشان مشخص می کند.

وی افزود: زندگی و سیره ایشان پر از اخلاق نیکو و کلمات نورانی می باشد، ایشان عبد صالح و خالص خدا هستند؛ تعبیر بالاترین مقام بندگی پیامبر رحمت می باشد، وجود پیامبر در بین مردم یک نعمت است.

حجت الاسلام رمضانی زاده امام جمعه رفسنجان در پایان گفت: جلادانی بی رحم و خون آشام، آدم های حرام زاده که نام خود را مسلمان گذاشته اند و با آدم کشی خود، اسلام را معرفی می کنند اینها نه نماد اسلام را می شناسند و نه شباهت به مسلمانان دارند؛ پیامبر(ص) نماد اسلام و چهره نورانی خوبی ها است./202/972/ب1

 

ارسال نظرات