۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۶۳۸۰۶
رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق:

دوستی با اغیار برخلاف سیره پیامبر اکرم است

رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پیامبر(ص) با اینکه رحمت للعامین و دلسور و مهربان بر امت بودند اما در مقابل دشمنان و کسانی که قصد نابودی اسلام را عزتمندانه می ایستاند ولی متأسفانه امروز برخی کاملا بر عکس سیاست رسول خدا با خودی ها نامهربان و با اغیار مهربان اند.
حجت الاسلام حسینعلی سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) شنبه شب در جمع زائران و مجاوران رضوی در خصوص سیره پیامبر(ص) اظهار کرد: پیغمبر «رحمت للعالمین» بود و همین خصلت ایشان سبب نگرانی و دلسوزی برای هدایت امتشان بود، رسول خدا افزون بر پیغمبر رحمت، پیغمبر عزت هم هستند.

وی تصریح کرد:‍ پیامبر اکرم(ص) اهل رحمت بود اما نه نسبت به کسانی که قصد براندازی حکومت پیامبر(ص) داشتند؛ ایشان  اهل رحمت با محاربان و مفسدین فی الارض نبود اما برخی کاملا بر عکس سیاست رسول خدا با خودی ها نامهربان و با اغیار مهربان اند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه اصحاب پیغمبر(ص) مقابل دشمن لبخند زبونی نمی زنند، افزود: پیامبر(ص) با اینکه رحمت للعالمین بودند اما ترحم بر پلنگ تیز دندان نداشتند ولی در برخی مقالات، حریم ها و مرزهای این دو موضوع را به خوبی از هم جدا نمی کند.

رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) نسبت به امتش دلسوز و مهربان بود، خوب و بد را از هم جدا نمی کرد که رحمت شامل چه عده ای می شود و چه عده ای بی بهره می مانند.

وی با بیان اینکه پیغمبر مردم را از آتش جهالت، شهوت، عنادها و قومتیتها نجات داد، ادامه داد: از افتخارات امام علی(ع) فداکاری برای رسول خدا(ص) است، زمانی که کفار مکه قصد کشتن رسول خدا را داشتند حضرت جای ایشان در رختخواب خوابیدند و نقشه دشمنان خدا برای کشتن پیامبر خنثی شد.

حجت الاسلام سعدی تصریح کرد: پیامبر(ص) درصدر یک لشکر قدرتمند اطراف شهر بدون هیچ جنگ و خونریزی مکه را فتح کردند طوری که مشرکانی که تا قبل از آن پیغمبر خدا را آزار می دادند از شدت ترس بر خود می لرزیدند.

وی با بیان اینکه دشمن با نسبت دروغ و مطرح کردن خشونت در رفتار پیامبر(ص) قصد خدشه دار کردن چهره ایشان را دارند، گفت:‍ ویل دورانت یک نویسنده خارجی کتابی به نام «تاریخ تمدن» نوشته است که در فصل به نام «شمشر محمد» قصد وانمود کردن خشن بودن پیامبر(ص) را دارد.

رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: امروز ما نیز باید سیاست و سنت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که اسوه ای حسنه هستند را در جامعه خود پیاده کنیم./1308/202/ب3

 

 

ارسال نظرات