۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۳۸۰۱
حجت الاسلام سرلک:

موعظه، شعاع حیات بخش دلهای مرده است

حجت الاسلام سرلک در حرم مطهر رضوی گفت: انسان های غافل کسانی که سرگرم دنیا شده و مشغله و درگیری های ذهن او غیر خدایی است، در واقع مبتلا به مرگ معنوی شده است.
حجت الاسلام سرلک

 گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی سرلک، محقق و کارشناس دینی رسانه ملی شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)با اشاره به اینکه غفلت اظهار کرد: کسی که مشغله او غیر خدایی و از خدا غافل باشد یعنی عمر خود را صرف مشغله های دنیایی کند و به هر شکلی عمرش بگذراند، دچار مرگ معنوی شده است.

وی تصریح کرد: ما برای قیمتی شدن آفریده شده ایم اگر خداوند مال و جان ما را قیمتی ببیند، با ما معامله می کند خدا که بی نیاز است بنابراین این معامله ها برای ما سودمند است.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: جان انسانی که آلوده نیست ارزش معامله دارد نه کسی که مقید به رفتارش نیست و حیات طیبه ندارد؛ کسانی که برایشان حلال و حرام بودن لقمه، رفتارها، حرفها و سخنانشان اهمتی ندارد.

وی با اشاره به موعظه های رسول خدا به اباذر ابراز کرد: موعظه های پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) به شخصی به نام ابوذر که به ایشان می فرمودند تو هم سنخ ما هستی و نقش مؤمن بودن را بازی نمی کنی، برای ما درس است.

حجت الاسلام سرلک عنوان کرد: یکی از نصایح رسول خدا به ابوذر این بود که «ای ابوذر، در حالی بندگی کن که خدا را می بینی، اگر تو او را نمی بینی متوجه باش که او تو را می بیند...»

وی خاطرنشان کرد: ابوذر، یکی از بهترین اصحاب پیامبر اکرم(ص) و از وفادارترین یاران امیرمؤمنان علی(ع) است که تا آخرعمر ثابت قدم ماند.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه انسانها به اندازه ادب و انکسارشان از فیوضات اهل بیت(ع) بهره مند می شوند، تأکید کرد: به موعظه های پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) توجه کنیم تا قلب هایی که در لجنزارهای دنیا مرده است به شعاع حیاتبخش موعظه زنده شوند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد نسبت به نصیحت و موعظه چنین نگاهی دارند که شخص موعظه کننده هم باید خود به حرفایی که می زند، عمل کند، متذکر شد: گاهی ما آمادگی نداریم  و موعظه در ما اثر ندارد و الّا اگر دل و جان انسان آماده پذیرش باشد، گاهی از سخن فردی دیوانه یا کودک هم منقلب می شود.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: خیلی ها در تاریخ اسلام بودند که موعظه های پیامبراکرم (ص) یا موعظه های سیدالشهدا(ع) در کربلا بر آنها اثربخش نبود./1308/202/ب3

ارسال نظرات