۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۵۶۶
حجت الاسلام ذاکر:

رمز جذب انسان ها به دین، پیروی از سیره پیامبر اکرم است

سخنران هیأت مذهبی باب الحسین گفت: رمز جذب انسان ها به دین، سبک رفتاری پیامبر(ص) بود که برای نمونه در شعب ابیطالب سنگ به شکم می بستند و همراه مردم بودند. امروز ما نمی توانیم بدون مطالعه سیره پیامبر(ص) تبلیغ دین را انجام دهیم.
رحلت پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحسین ذاکر، شامگاه جمعه در نخستین شب از مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) که به همت سازمان بسیج رسانه در خیابان شهید فکوری برگزار شد، با بیان این که «پرستش» و «اسوه گیری» دو نوع از اساسی ترین نیازهای فطری بشر هستند، گفت: خداپرستی در وجود همه انسان ها وجود دارد اما اگر درست هدایت نشود، ممکن است بشر ماه و خورشید و شیطان را بپرستد.

وی پاسخ دین مبین اسلام به نیازهای فطری را معارفی ناب دانست که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند، اظهار کرد: یکی از رأفت هایی که خداوند در فطرت بشر قرار داده، نیاز به الگو و اسوه است. الگوهای دنیوی در موارد معدودی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند اما الگویی که خداوند به ما معرفی کرده، در همه زمینه ها کامل است و قرآن کریم در معرفی این الگو می فرماید «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه.»

سخنران هیأت مذهبی باب الحسین با تأکید بر این که مهربانی و محبت پیامبر اکرم(ص) نخستین صفت الگویی ایشان است که باید به آن توجه داشت، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) از کسانی انسان ساخت که دختران خود را زنده به گور می کردند. در چنین فضایی ایشان امثال عمار و مقداد و سلمان و اباذر را تربیت کردند.

وی با تصریح بر این که «اگر کسی دغدغه دین دارد و دلش برای جامعه دینی می سوزد، باید حداقل یک بار سیره پیامبر اکرم(ص) را ببیند تا تشخیص دهد که چگونه می تواند افراد را به دین خدا جذب کند»، خاطرنشان کرد: معروف است که سه نفر در پیشرفت اسلام بیشترین نقش را داشتند؛ امیرمؤمنان(ع) که قوه نظامی اسلام را تأمین کردند؛ حضرت خدیجه(س) که قوه اقتصادی اسلام را تأمین کردند و مهم ترین عامل نیز خود پیامبر(ص) بودند که افراد را شیفته اسلام کردند.

حجت الاسلام ذاکر در پایان با اشاره به این که «جذب افراد به دین در حالی بود که برای نمونه در مقطع تحریم اقتصادی پیامبر(ص)، مردم برای رفع گرسنگی یک خرما را دهان به دهان می خوردند»، گفت: رمز جذب انسان ها به دین، سبک رفتاری پیامبر(ص) بود که برای نمونه در شعب ابیطالب سنگ به شکم می بستند و همراه مردم بودند. امروز ما نمی توانیم بدون مطالعه سیره پیامبر(ص) تبلیغ دین را انجام دهیم./202/820/ب1

ارسال نظرات