۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۲۹۵۸
در مدرسه علمیه خواهران آمل؛

کرسی آزاداندیشی ولایت مطلقه فقیه و نقش آن در انسجام جامعه برگزار شد

کرسی آزاداندیشی ولایت مطلقه فقیه و نقش آن در انسجام جامعه در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.
کرسی آزاداندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، کرسی آزاداندیشی ولایت مطلقه فقیه و نقش آن در انسجام جامعه امروز در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.

ضرورت بهره گیری از رهنمودهای ولایت

خانم زینت السادات علمدار، استاد حوزه علمیه مازندران در این نشست بر ضرورت بهره گیری از رهنمودهای ولایت اشاره کرد و بیان داشت: ولایت مطلقه فقیه اداره امور مختلف جامعه را برعهده می گیرد که باید از این ظرفیت ارزنده استفاده شود.

وی تصریح کرد: ولایت مطلقه فقیه براساس خواسته های جامعه و مصالح نظام اسلامی گام برمی دارد و نیاز است از رهنمودهای ایشان بهره گیری شایسته ای صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: ولی فقیه باید فردی دارای مدیریت، مدبر، ویژگی های شایسته اخلاقی و آگاه به زمان باشد تا در راستای انجام وظایف کوشا بوده و اهتمام ارزنده ای صورت دهد.

علمدار افزود: در حکومت اسلامی به دنیا و آخرت مردم توجه می شود که به همین دلیل نیاز است رهبری ارزنده مدیریت امور را در دست گرفته و براساس مصالح نظام اسلامی گام بردارد.

حکومت اسلامی با حکومت غیراسلامی متفاوت است

وی با بیان این که حکومت اسلامی با حکومت غیراسلامی متفاوت است، گفت: در حکومت اسلامی به دین و دنیای مردم توجه می شود اما در حکومتهای غیراسلامی با چنین امری مواجه نیستیم و مادی گرایی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در زمان غیبت امام معصوم(ع) نیاز است برای امور خود در محضر ولایت مطلقه فقیه بوده و به فرد آگاه به امور زمان و مسلط به مسائل دین مبین اسلام مراجعه شود.

علمدار اظهار داشت: فردی شجاع، عادل، باتقوا و دارای ویژگی های ارزنده مدیریت امور جامعه را برعهده می گیرد و بر مردم جامعه ولایت دارد تا کارها به نحوی شایسته پیش رود.

اهمیت بسزای نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه

وی ادامه داد: ولایت مطلقه فقیه نقش بسزایی در هدایتگری مردم و وحدت و انسجام جامعه اسلامی دارد و حضور آن می تواند برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: وجود ولایت مطلقه فقیه نشانگر اسلامی بودن جامعه است و جامعه در مسیر تعالیم والای دینی پیش می رود.

علمدار اظهار داشت: بهره گیری از رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی دارد و باید بهره گیری ارزنده ای از آن صورت گیرد.

گفتنی است، مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل از مدارس علمیه پیشتاز علمیه استان مازندران است که همواره فعالیتهای ارزنده فرهنگی، مذهبی، علمی و پژوهشی صورت می دهد./202/1314/ب1

ارسال نظرات