۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۶۲۸۴۳
حجت الاسلام عباسی:

پیام حماسه اربعین عدالت خواهی و مبارزه با ظلم است

معاون پژوهش جامعة المصطفی با بیان این که همه آزادی خواهان و عدالت خواهان باید پیام آزادی، صلح، عدالت، انسانیت و معنویت را راه و مکتب امام حسین(ع) فرا بگیرند، گفت: پیام حماسه اربعین برای دنیا و بشریت پیام انسانیت، معنویت، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم است.
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه عظیم اربعین با حضور میلیون زائر از مذهب ها و ادیان گوناگون گفت: ماجرای کربلا و عاشورا یک مسأله برای همیشه تاریخ بشریت است.

وی افزود: اهل بیت(ع) خواستند که این پیام همواره و همیشه در طول تاریخ زنده بماند و پرچمی برای ابراز ارادت همه انسان ها باشد، به همین جهت بسیار بر زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه زیارت اربعین تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زیارت اربعین از علائم ایمان و مؤمن بیان شده است، اظهار داشت: در طول تاریخ پیروان اهل بیت(ع) و دیگر مذاهب گرد قبر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جمع شدند و نور گرفتند و استفاده کردند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر این حرکت بسیار اوج گرفته است آن هم در شرایطی که گروهی نام اسلام را بر خود گذاشته اما چهره اسلام را در دنیای تخریب می کنند و آبروی اسلام را دنیا می برند، امام حسین(ع) به داد مسلمانان خواهد رسید و حقیقت اسلام و پیام حقیقی این دین را برای همه تبیین می کند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با بیان این که همه آزادی خواهان و عدالت خواهان باید پیام آزادی، صلح، عدالت، انسانیت و معنویت را از راه و مکتب امام حسین(ع) فرا بگیرند، ابراز داشت: حماسه اربعین پدیده بسیار ارزشمندی است و قطعا دشمنان تلاش می کنند این مسأله را تضعیف و کمرنگ کرده و به آن لطمه بزنند و این حماسه را بی محتوا کنند اما دوستان اهل بیت(ع) باید از این فرصت الهی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: پیام حماسه اربعین برای دنیا و بشریت پیام انسانیت، معنویت، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم، قساوت، خشونت و افراط گری است که امروز در دنیا و منطقه شاهد آن هستیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات