۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۵۱۱
استاد اخلاق حوزه علمیه:

تقوا نیش گناه را از بین می برد

استاد اخلاق گفت: گناه نیشی است که اگر در زندگی بیفتد زندگی را نابود می کند، تقوا در زندگی نیش گناه را از بین می برد.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، امروز ظهر حجت الاسلام والمسلمین حسین آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه در تکیه زینبه کرمان، مصادف با اربیعن سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: گناه روح انسان را به حالت نکبت می کشد؛ گناه لباس ذلت است.

وی افزود: خداوند منان وقتی که انسان را آفرید برای رشد و به کمال رسیدن انسان برنامه هایی را تدوین کرد، که موجب آرامش این اشرف مخلوقات می شود؛ مسجد، وضو، نماز و همین عزاداری که برای حضرت سید الشهدا(ع)، آدم را می سازند و آرامش می دهند.

استاد اخلاق بیان کرد: هر آنچه خداوند متعال برای آرامش انسان آفریده برای پرورش روح انسان است؛ در عزاداری برای امام حسین(ع) باید هماهنگ و همرنگ با حضرت سیدالشهدا(ع) باشیم.

وی تأکید کرد: برای خواندن فریضه زیارت عاشورا یک دستورالمعل است؛ که در این زیارت انسان آرام آرام به جایی می رسد، که به سجده می افتد؛ با توسل و زیارت به خدا نزدیک می شویم، وجود امام حسین(ع) در لحظات آخر عمر خود به سجده در برابر خدا افتادند.

وی اظهار داشت: در زیارت اربعین شروع این فریضه سلام به امام حسین(ع) و اواسط مستقیم با حضرت(ع) است؛ که ایشان چه خوب زندگی کردند و چگونه رفتید کسی که مظلوم زندگی می کند خدا پشت او است؛ و شهادت و گواهی می دهیم که امام حسین(ع) حق است.

وی بیان کرد: اهل بیت(ع) آمده اند تا ما درست بندگی برای خدا  کنیم ولی متأسفانه بعضی ها سرگرم امور پست و بیهوده دنیا شده اند؛ و از دیدن ولی خدا باز مانده ایم.

استاد اخلاق حوزه مطرح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در زمان خودشان دیدند که در دین درمان تدریجی وجود ندارد؛ ذهن ها را بیدار، مغزها و چشم ها را باز کردند که یک جوان نصرانی و زهیر فدائیان حضرت شده اند؛ و برای حقانیت سرور و سالار شهیدان همان کودک شش ماه کافی است.

وی بیان کرد: گناه نیشی است که اگر در زندگی بیفتد زندگی را نابود می کند، تقوا در زندگی نیش گناه را از بین می برد؛ اگه کسی گرفتار گناه شد، شیطان با کسی تعارف ندارد که متاسفانه الان از در و دیوار و توی جیب ها هم گناه وجود دارد.

استاد اخلاق عنوان کرد: خدا را باید درست بشناسیم، دل به خدا بدهیم که اگر به قوانین او در این دنیا پایبند باشیم خدا با تمام وجود کمک می کند.

وی افزود: ضرورت دین داری را لمس کنیم، بدون دین زندگی کردن ممکن نیست؛ بدون ولی دین خدا هم انسان بیچاره است، باید به وظایفمان عمل تا از مسیر دین خارج نشویم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: خدا را شکر که حکومت اسلامی داریم و در رأس همه امور ولی فقیه عالم و آگاه داریم؛ باید درست زندگی کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم نماز در زندگی اثر دارد./972/202/ب2

ارسال نظرات