۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۶۲۲۵۸
امام جمعه شهرری:

برخی افراد در داخل کشور از انتخاب نشدن هیلاری کیلینتون محزون شدند

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزارن نفر از مردم اصفهان فرمودند: ایران نسبت به انتخاب کاندیدای آمریکا نه شادمان است و نه عزادار، گفت: برخی افراد در داخل کشور نسبت به این انتخاب محزون شدند زیرا کاندیدای مورد نظرشان رأی نیاورد.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری امروز در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه که در شهرری برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مردم از آتش دوزخ پرهیز کنید و از خداوند بترسید.

وی افزود: مفسران تقوا را تنها در پرهیز گناه نمی‌دانند بلکه تقوا را شامل حفظ اموری که به دست آورده‌اند را نیز از مصادیق تقوا می‌دانند.

امام جمعه شهرری با اشاره به آثار نهضت عاشورا، بیان داشت: قیام عاشورا سبب بیداری مردم شد و قیام‌های بسیاری بعد از نهضت کربلا در تمدن اسلامی به وقوع پیوست و انقلاب اسلامی با الهام گیری از نهضت حسینی بر علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد و امام زمان(عج) نیز با شعار یالثارات الحسین قیام خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) سبب گسترش فقه شیعی شد، گفت: نهضت امام حسین(ع) اسلام را حفظ کرد و سبب شد مردم اباعبدالله الحسین(ع) را بشناسند و آتش عشق به ایشان تا قیامت هرگز خاموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) نشان داد حق پیروز و باطل رفتنی است، امام سجاد(ع) فرمودند: صوت اذان بر مناره‌ها نشان از پیروزی قیام حسینی است؛ سیدالشهدا(ع) چراغ‌هایی پرفروغ روشن کرد ما امروز با نزدیک شدن به روز اربعین موج عشق به خدا و غیرت دینی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع)، سجده بر خاک کربلا و وجود اربعین برای اباعبدالله الحسین(ع) از خصوصیاتی است که تنها مختص ایشان است و شامل هیچ معصوم و پیامبری نمی‌شود، گفت: زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن و ستون خیمه ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی اضافه کرد: سیدالشهداء(ع) به سبب آنکه علمدار دین است امتیازی مخصوص در نزد خداوند متعال دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلای اسلامی در دیدار هزارن نفر از مردم اصفهان فرمودند: ایران نسبت به انتخاب کاندیدای آمریکا نه شادمان است و نه عزادار، عنوان کرد: برخی افراد در داخل کشور نسبت به این انتخاب محزون شدند زیرا کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد.

امام جمعه شهرری با تاکید به اینکه ایران برای هر شرایطی اعم از تحریم و رفتار غیر عقلانی دشمن آماده  است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلای اسلامی فرمودند: اگر اینان بخواهند دیوانگی کنند و حرکتی علیه کشور ما انجام دهند ما ایستاده‌ایم، ما فرزندان محرم هستیم و شعار ما هیهات منه ذله است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ است فرهنگ بسیجی برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت است انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بر سر انقلاب معامله نکردن از تفکرات فرهنگ بسیج است.

وی افزود: یک فرد بسیجی بر سر ارزش‌های انقلاب اسلامی با کسی معامله نمی‌کند و حضرت امیرمومنان علی(ع) مولای همه بسیجیان بود ایشان به صورت گمنان در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کرد و شمشیر می‌زد.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: مرحومه دباغ که از بانوان انقلابی و مبارز سیاسی بود فردی بود که در دوران مبارزه رنج و سختی فراوانی را متحمل شد امام راحل احترام ویژه‌ای برای این بانوی انقلابی قائل بودند./813/201ب2

 

ارسال نظرات