۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۲۵۵
امام جمعه موقت تبریز:

اربعین حسینی نماد وحدت و اقتدار اسلام است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه پرچم سرخ حسینی تا قیامت در اهتزاز خواهد بود، گفت: راه عاشورا ادامه دارد و این مسیر تا روز قیامت ادامه خواهد داشت، زیارت اربعین در حقیقت پیام تداوم اندیشه عاشورایی و نماد وحدت و اقتدار مسلمان است.
حجت الاسلام والمسلمین علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موفت تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه زیارت اربعین از نشانه های ایمان است، اظهار داشت: شناخت پیام و آرمان عاشورا و علت این حرکت و شهادت امام حسین (ع) یک ضرورت است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص زیارت اربعین و اجتماع میلیونی ملت در این روز، ابراز داشت: اربعین مغناطیس حسینی است که امروز به قدری رواج و توسعه یافته است که همه چه بزرگ و چه کوچک به سمت اربعین حسینی و کربلای معلی در حرکت و جنب و جوش بودند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به قدردانی رهبر انقلاب از ملت و عشایر عراق از زائران حسینی، گفت: در طول تاریخ بسیاری از حکام و دشمنان تلاش داشتند که حرم حضرت اباعبدالله(ع) را نابود کنند، اما امروز شاهد آن هستیم که این اقدامات هیچ تأثیری در عمق و گرایش مردم به زیارت امام حسین(ع) نگذاشتند، هر سال به سیل محبان امام حسین (ع) افزوده می شود.

وی با بیان اینکه اجتماع عظیم ۲۰ میلیونی اربعین حسینی در جهان بی نظیر است به طوری که جمعیت حاضر در این مراسم از جمعیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشتر است، امام حسین (ع) که در راه خدا و دین الهی خود و خانواده خود را فدای ارزشهای دینی و الهی کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده آزادمردی را از آموزه های عاشورایی دانست و گفت: حضرت اباعبدالله در قتلگاه خطاب به دشمنان گفت که اگر سر جنگ دارید با من بجنگید و آزاد مرد باشید و با خیمه‌ها و خانواده من کاری نداشته باشید، در حقیقت این سخن و اقدام درسی برای آزاد مردی است.

وی با بیان اینکه پرچم سرخ حسینی تا قیامت در اهتزاز خواهد بود، تصریح کرد: راه عاشورا ادامه دارد و این مسیر تا روز قیامت ادامه خواهد  داشت، زیارت اربعین در حقیقت پیام تداوم اندیشه عاشورایی و مخابره گر پیام عاشورا است، انس مفهومی با زیارات امام حسین (ع) انسان را به پیامها و اهداف عاشورایی هدایت خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه تبریز زیارت وارث امام حسین(ع) را تجلی‌گاه امامت دانست و ابراز داشت: راهپیمایی اربعین حسینی تجلی عشق و ایمان زائرانی است که با پای پیاده از شهر و دیار خود و از مسیر نجف به سمت کربلا در حرکت هستند، این اجتماع نماد اتحاد و وحدت میان مسلمانان است.

وی تحمل سختی راه را نماد عشق حسینی و وحدت کلام مسلمانان و شیعیان عنوان و تصریح کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور ایران اسلامی در سایه وحدت کلمه و مدیرت مدبرانه رهبری در کنار جانفشانی شهدا است، امروز این اقتدار به همت حرکت مردم در مسیر امام راحل و ارزشهای انقلاب است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امیر مؤمنان جریان فتنه بنی امیه را بزرگترین بلا می داند، ادامه داد: بنی‌امیه شدیدترین فتنه جامعه اسلامی بود به طوری که یزید بعد از واقعه کربلا که تنها سه سال حکومت کرد در طی این سه سال جنایتهایی مانند کربلا، قتل عام مردم مدینه النبی و ویرانی خانه خدا را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: صدام، قذافی، حسنی مبارک و حتی محمدرضا پهلوی امروز کجا هستند، اینها روزی خود را قدرت برتر می‌دانستند و ظلم به مردم می کردند، اما آه مظلومان منطقه بر طبق سنت الهی آنها را نابود و از میان برد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه امروز به دست استکبار جهانی ظلم وجور از حد خود گذشته است، تصریح کرد: ‌جنایت و ظلم که پیشه جهانخواران استکباری است در ایران اسلامی به دست مردم پایان یافت، از میان این مردم نخبگانی بودند که گرد هم آمدند و بسیج را تشکیل دادند و این بسیج خدمات ارزنده ای به مردم کرد.

وی بیان داشت: بصیرت سیاسی تنها اختصاص به نخبگان و مسؤولان ندارد، از میان اقشار مختلف مردم هستند کسانی که برداشتی صحیح از مسائل داشته و دارند، مردم ایران اسلامی این بصیرت و عمق نگرش را به برکت انقلاب اسلامی داشته اند، بسیجیان در این نگرش بصیرانه پیشگام بوده و در جنگ ایران نقش آفرینی مخلصانه داشتند.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان اینکه بسیج لشگر مخلص خدا است، گفت: سخنان بسیاری از امام راحل درباره بسیج و جایگاه بسیج است که ماندگار و در اذهان نقش بسته است.

وی  با اشاره به دیدار اخیر مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، افزود: در طول تاریخ دیدیم که تفاوتی ندارد که چه کسی رییس جمهور آمریکا باشد، دیدیم که یکی هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد، دیگری سکوهای نفت ایران را مورد حمله قرار داد و یکی دیگر هم منافقان را علیه ملت ایران متحد و بر علیه ایران اسلامی جنگ را آغاز کرد.

امام جمعه موفت تبریز با اشاره به روحیه انقلابی و محورهای اساسی آن، گفت: روحیه انقلابی در توکل بر خدا، اعتماد به درون و ظرفیتهای داخل کشور، شجاعت، اقدام و عمل و داشتن بصیرت است، عمل به توصیه‌های امام راحل، امیدواری به آینده و عدم توجه به منفی بافی و نترسیدن از دشمن در مسیر انقلاب لازم و ضروری است./۸۵۴/201/ب2

ارسال نظرات