۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۶۲۱۴۱
معاون پژوهش مدرسه ‌آیت الله قاضی دزفول:

آموزش های حوزه علمیه باید پژوهش محور باشد

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول سوق دادن فضای آموزشی به پژوهش محوری را خواستار شد و گفت: گنجاندن مقاله نویسی و واحدهای پژوهشی باید مدنظر باشد تا شاهد پیشرفت پژوهشی باشیم.
پژوهش

حجت الاسلام غلامحسین خسروی فر، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پژوهش محور قرار دادن مباحث آموزشی مدرسه ابراز داشت: هدف از این اقدام استفاده بهتر از کارگاه ها و فعالیت کانون های علمی است در حالی که سال های گذشته محوریت با ارائه مقاله بود اما طی هماهنگی با معاونت آموزش مدرسه، کانون های علمی فعالیت های خود را آغاز کردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول به راه اندازی کانون های علمی ادبیات عرب، فقه و اصول در سال گذشته و نیز راه اندازی کانون کلام و عقائد در سال کنونی اشاره و اظهار داشت: در این کانون ها مجموعه فعالیت های پژوهشی طلبه ها تعریف و در کنار آن با راه اندازی دارالتحقیق، نشست کانون ها در آن برگزار و مشاوره های تحصیلی، پژوهشی و نشست های دانش افزایی در حیطه پژوهش، تحقیق و مقاله نویسی ارائه می شود.

این استاد حوزوی با بیان این که فعالیت کانون ها برای همه طلبه ها برگزار می شود، ابراز داشت: در کانون کلام و عقائد، 2 کارگروه فرق مذاهب و فرقه های نوظهور به فعالیت های خود می پردازند و همچنین کلاس های درس خارج مدرسه زیرنظر مدرسه مجازی فقه جعفری اهواز  فعالیت و  طلبه ها از  کلاس های درس آیت الله موسوی جزایری بهره مند می شوند.

حجت الاسلام خسروی فر به حضور حجت الاسلام پرهیزگار به عنوان یکی از مشاوران درس خارج در مدرسه آیت الله قاضی اشاره و خاطرنشان کرد: از شنبه تا سه شنبه به مشاوره درس خارج فقه و اصول آیت الله موسوی جزایری می پردازند که در این باره از طلبه ها ارائه مقاله را خواستار شدیم.

وی با اشاره به این که در سال گذشته شماره اول نشریه تخصصی افق روشن چاپ شد، اظهار داشت: این نشریه سال گذشته اختصاص به فقه و اصول داشت و ان شاالله در سال جدید مقالات اساتید و طلبه ها گنجانده که پس از تأیید از سوی معاونت اقدامات لازم برای چاپ صورت خواهد گرفت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول سوق فضای آموزشی به پژوهش محوری را خواستار و ابراز داشت: فضا و فعالیت های آموزشی زمان زیادی را به خود اختصاص داده است و از این حیث گنجاندن مقاله نویسی و واحدهای پژوهشی مدنظر قرار داده شود تا شاهد پیشرفت پژوهشی در استان باشیم./9456/ت303/ج1

ارسال نظرات