۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۱۸۱۴
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد تهران:

در هفته کتاب نرم افزار مهر مسجد به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود

حجت الاسلام شمس گفت: یکی از برنامه‌های کانون مساجد اهدای نرم افزار مهر مسجد به 30 کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران است.
حجت الاسلام امیر شمس مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام امیر شمس، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران بعدازظهر امروز در نشست هفته کتاب و کتاب‌خوانی که در مجتمع نور برگزار شد با عرض تسلیت برای شهید خبرنگار محسن خزایی، اظهار داشت: امسال دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برای هفته کتاب برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این برنامه‌ها، ادامه داد: یکی از برنامه‌های امسال ما اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران به تعداد 40 هزار و 100 عدد است، همچنین اهدای نرم افزار مهر مسجد به 30 کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران داریم.

حجت الاسلام شمس یادآور شد: در برنامه‌های امسال ارسال قفسه کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران در نظر گرفته شده است، همچنین افتتاح نمایشگاه و فروشگاه کتاب در محل دبیرخانه با تخفیف 50% به تعداد 1500عنوان جلد را نیز خواهیم داشت.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران اضافه کرد: ما در برنامه‌های خود به موضوع نقد و بررسی کتاب هم اهمیت داده‌ایم، در صدد نیز هستیم از کتابداران و اعضای کتابخوان کانون‌ها تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش کتابداران کتابخانه‌های استان تهران را امسال انجام می‌دهیم، گفت: در کنار بحث آموزش برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه کتاب در 1300 کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران را خواهیم داشت.

حجت الاسلام شمس تأکید کرد: برای کودکان نیز اهدای کتاب کودکان و مجلات به کتابخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، همچنین تقدیر از اعضای فعال کتابخانه‌ها و کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران صورت می‌پذیرد.

در ادامه این نشست، جواد مختاری معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره کل ارشاد استان تهران اظهار کرد: در هفته کتاب امسال بحث اهدای كتاب، خرید و برگزاری نمایشگاه كتاب را داریم.

وی ادامه داد: در بخش خرید کتاب ما سعی کردیم كتاب‌هایی كه ناشران شهرستانی نوشته‌اند خریداری کرده تا به بحث اقتصادی آنها كمک كنیم، در زمینه اهدای کتاب حدود 5600 کتاب را به شهرستان‌ها اهدا کرده‌ایم.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به بخش برگزاری نمایشگاه، یادآور شد: در این بخش چهار نمایشگاه کتاب در سطح شهرها در حال برگزاری است، همچنین تصمیم داریم روز پنج‌شنبه با حضور وزیر ارشاد یک کتاب‌گردی در سطح تهران داشته باشیم.

مختاری در پایان گفت: برنامه‌های دیگری چون نقد و بررسی کتاب، بحث حمایت از نویسندگان شهرستان‌ها را خواهیم داشت، همچنین ارسال 220 قفسه کتاب و تجلیل از کتابخانه‌ها در دستور کار ما است، در ضمن اختتامیه نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها سوم آذرماه است./816/202/ب2

ارسال نظرات