۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۱۲۲۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بهشت و جهنم انسان متناسب با حیات دنیوی او مشخص می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: نیت‌ها و رفتارهای انسان همان حیات دنیوی است، پس انسان بر اساس حیات دنیوی‌اش بهشتی و یا جهنمی می‌شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه المجتبی(ع) تهران، گفت: نگاه اسلام به دنیا، برزخ و قیامت جنبه تربیتی دارد.

وی افزود: بر اهل ایمان لازم است که علوم مربوط به دنیا، برزخ و قیامت را به صورت اجمالی فرا گیرند و اجمال آن امور را از کتابهای معتبر و تفاسیر قرآن استخراج کنند و نیازی نیست افراد به اندازه یک عالم برجسته در این باره اطلاعات کسب کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسان همان مقدار که بداند و دنیا، برزخ و قیامت را تصدیق کند و بدان ایمان داشته باشد به طوری که آثار آن در زندگی‌اش متجلی شود کفایت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اوصاف دنیوی ‌انبیاء، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی، گفت: آنان در حیات دنیوی افرادی دغدغه‌مند و مضظرب هستند و اضطرابشان به سبب ترس از گرفتاری در قیامت است و ترسی که در نهاد آنان است ترسی مفید بوده که مانع انجام گناه می‌شود.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: اولیای الهی به کیفر و پاداش الهی یقین دارند و از اموری که کیفر دارد پرهیز می‌کنند و هرگز مرتکب گناهان ظاهری و باطنی نمی‌شوند.

این خطیب مشهور با بیان اینکه شروع قیامت با مرگ انسان آغاز می‌شود، اظهار داشت: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: جهنم برخلاف بهشت هفت طبقه غیر مسطح دارد و از روی زمین تا پایین ادامه دارد اما سطح بهشت هموار و بسیار دور از جهنم است تا بهشتیان با عذاب جهنمیان متحمل رنج نشوند.

وی با اشاره به اوصاف بهشتیان، گفت: بهشت بسیار وسیع است و برای پیمودن آن بهشتیان به واسطه ایمان و اخلاق نیکویی که در دنیا داشتند پهنای بهشت را طی می‌کنند پس سرعت افراد در بهشت بستگی به رفتار آنان در دنیا دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیت‌ها و رفتارهای انسان همان حیات دنیوی است پس انسان بر اساس حیات دنیوی‌اش بهشتی و یا جهنمی می‌شود./813/201/ب2

ارسال نظرات