۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۶۰۸۱۶
تحلیلگر مسائل سیاسی:

پاره کردن توافق نامه برجام شعار تبلیغاتی ترامپ است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که برجام توافق نامه بین المللی و ثبت شده در سازمان ملل است، گفت: پاره کردن برجام شعاری تبلیغاتی و در صورت انجام آن از سوی ترامپ برای آمریکا شکست اخلاقی محسوب می شود.
هاني زاده، تحليلگر سياسي

حسن هانی زاده، تحلیل گر مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در خلال کارزار انتخاباتی مبنی بر این که در صورت انتخاب توافق نامه برجام را پاره خواهد کرد، گفت: در صورت انجام چنین اتفاقی قطعا مسؤولیت جامعه جهانی در بر ایران افزایش خواهد یافت.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که برجام توافق نامه ای بین المللی و به عنوان سند رسمی در سازمان ملل ثبت شده است، افزود: پاره کردن توافق نامه نشان دهنده عدم تعهد و پایبندی آمریکا به هیج یک از تعهدات خود در قبال کشور های دیگر است که قطعا جامعه جهانی چنین اقدامی را محکوم خواهد کرد.

هانی زاده با بیان این که نادیده گرفتن توافق نامه از سوی دونالد ترامپ شکست اخلاقی برای آمریکا خواهد بود، ابراز داشت: ایران هم گزینه های متقابلی داشته و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب می تواند آن را آتش زده و به نقطه آغازین پیش از مذاکرات هسته ای بازگشته و غنی سازی را با مقیاس 20 درصد از سر خواهد گرفت.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که ایران در طول یک سال گذشته به همه تعهدات خود برای اجرایی شدن برجام عمل کرد، اظهار داشت: کشور های 1+5 باید آمریکا را تحت فشار قرار بدهند و نظرات دونالد ترامپ در زمینه پاره کردن توافق نامه هسته ای یک شعار تبلیغاتی بوده که قطعا سیاست های خود در قبال ایران تغییر خواهد داد.

وی با بیان این که ایران خواهان تعامل صادقانه با جامعه جهانی بوده و توافق نامه برجام را مشروط به تأمین تضمین های لازم برای اجرایی کردن آن امضا کرد، افزود: کارشکنی جامعه جهانی و آمریکا قطعا با پاسخ ایران همراه بود و حداقل دستاورد برجام ثابت کردن عدم انجام آمریکا به تعهدات خود و انجام تعهدات از سوی ایران برای افکار عمومی است.

هانی زاده در پایان به عدم سابقه سیاسی ترامپ اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا پس از این انتخاب سیاست های مستقل تری را برای مهار سیاست های تهاجمی ترامپ در پیش خواهد گرفت و به خوبی از بین المللی بودن توافق نامه برجام آگاه است./302/9466/ب1

ارسال نظرات