۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۶۴۱
آيت‌الله ایمانی در گفت‌و‌گو با رسا:

روز اربعین روز پیوند دوباره با آرمان امام حسین است/ دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز اربعین

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: روز اربعین روز پیوند دوباره با آرمان اباعبدالله الحسین(ع) است و روزی بسیار سرنوشت سازی در تاریخ اسلام و تشیع است.
آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی که صبح امروز در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس برگزار شد،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: انجام یک کار مهم و بزرگ نیاز به هماهنگی های بسیار در میان مجموعه دست‌اندرکاران دارد.

وی در ادامه افزود: روز اربعین روز پیوند دوباره با آرمان اباعبدالله الحسین(ع) است و روزی بسیار سرنوشت سازی در تاریخ اسلام و تشیع است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: ما باید به این روز را به عنوان روزی بزرگ و عظیم در تاریخ ملتمان نگاه کنیم.

وی ادامه داد: روز اربعین روزی است که امام حسن عسکری(ع) آن را نشانه ایمان افراد معرفی کرده است و بر همین اساس وظیفه حضور داریم.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: در گذشته عزاداری‌ها و عرض ادب‌ها به صورت پراکنده صورت می‌گرفته است و نمود کمتری داشته است،  توقع از سومین حرم اهل‌بیت(ع) این است که عزاداری اربعین به صورت منسجم و یکپارچه با جمعیت انبوه و عظیم انجام شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که چند سالی است عزاداری اربعین در شیراز به صورت یکپارچه و منسجم انجام گرفته است، ابراز کرد: از عموم برادران و خواهران عزادار حسینی دعوت می‌شود تا به صورت فردی و گروهی در عزاداری روز اربعین که در حرم مطهر شاه‌چراغ برگزار می‌شود حضور یابند و مشارکت کنند.

وی در پایان گفت: برنامه عزاداری، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین بخشی از برنامه‌هایی است که در این روز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود./919/302/ب3

ارسال نظرات