۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۴۱۲
امام جمعه همدان:

حرکت عظیم اربعین زمینه ساز وحدت میان مسلمین است

آیت الله محمدی گفت: حرکت عظیم اربعین نماد شیعه و اسلام است و این حرکت عظیم می تواند بسترساز وحدت عمیق در میان مسلمانان در جهان شود.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در مراسم ستاد اربعین حسینی که بعد از ظهر امروز در مریانج برگزار شد با اشاره به جایگاه بسترسازی برای ایجاد حرکت بزرگ اربعین ابراز داشت: کسانی که در زمینه ایجاد امکانات اربعین خدمت رسانی می کنند در ثواب زائران شریک خواهند بود.

وی با اشاره به ایجاد موکب های خدمات رسانی گفت: ایجاد موکب و بستر برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) امری بسیار مهم و ارزشمند است چرا که موجبات رونق حرکتی الهی را پایه ریزی می کنند.

امام جمعه همدان در ادامه خاطر نشان کرد: در روایات فراوان درباره اجر و ثواب زیارت امام حسین(ع) خبر داده شده است و این اخبار لزوم و اهمیت توجه به زیارت امام حسین(ع) و خدمت رسانی به زوار را دو چندان می کند.

وی با اشاره به جایگاه خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) گفت: کار خدمت رسانی باید به گونه ای انجام شود که هیچ بی احترامی به هیچ زائری اتفاق نیافتد و از این رو اجر و ثواب خدمت رسانی به زائران با هیچ قیمتی قابل معامله نیست.

آیت الله محمدی گفت: حرکت عظیم اربعین نماد شیعه و اسلام است و این حرکت عظیم می تواند بسترساز وحدت عمیق در میان مسلمانان در جهان شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به رفتار با مردم عراق گفت: مسؤولان ایرانی باید بدانند که در جریان حرکات خدماتی در زمینه اربعین رفتار مردم عراق را تحت الشعاع قرار ندهند و این توصیه رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: حرکت بزرگ اربعین نماد قدرت جهان اسلام است و همه افراد برای برگزاری با شکوه خود تمام اهتمام خود را به کار گیرند.

وی در پایان گفت: کسی که زندگی یک نفر را نجات دهد گویی یک عالم را نجات داده است و از همین جهت کار خدمت رسانی در موکب های حسینی در ایران و عراق بسیار با اهمیت است و اجر زوار برای خادمان نوشته می شود./979/202/ب3

ارسال نظرات