۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۱۴۵
نماینده مردم تبریز:

آمریکا سناریوی جنگ نظامی میان ایران و عربستان را طراحی کرده است

علیرضابیگی با تأکید بر این‌که ایران نقش تاثیرگذاری در وقایع و رخدادهای مهم منطقه‌ای دارد، گفت: آمریکا سناریوی جنگ نظامی میان ایران و عربستان را طراحی کرده است.
احمد علیرضا بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز با بیان این‌که داشتن چشم امید به غرب و آمریکا اوج حماقت و ساده‌لوحی است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه خیرخواه ملت‌های مسلمان به ویژه مردم ایران نبوده‌اند.

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی و محور ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از نفوذ آرمان های انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: نظام سلطه از حضور و نمود ایران به عنوان کشوری مقتدر ناراضی است و درصدد تحقق اهداف نفوذ خود در تداوم جنگ نرم است.

بیگی با تأکید بر این‌که برای مقابله با جنگ نرم و نفوذ دشمن باید جهاد کبیر داشته و برخلاف خواسته دشمن حرکت کنیم، تصریح کرد: آمریکا تلاش دارد حوادث سیاسی و امنیتی جاری در خاورمیانه را به گونه‌ای مهندسی کند که کشورهای مقتدر منطقه به دست خود از بین بروند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به این‌که در منطقه خاورمیانه چهار دولت مصر، عربستان، ترکیه و ایران از اقتدار لازم برای نقش‌آفرینی برخوردارند، گفت: آمریکا با طراحی سناریویی دقیق به مقابله با این کشورها برخواسته است، چنانکه توانست با نفوذ در ساختار قدرت مصر، عربستان و ترکیه این کشورها را از مدار اقتدار خارج کند.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی یادآور شد: آریکا در مصر با روی کار آوردن دولت نظامی؛ اقتدار مصر انقلابی را گرفته است، در ترکیه نیز با طراحی سناریوی کودتا، شهروندان را در مقابل ارتش قرار دادند و مسبب نابودی ارتش به دست مردم شدند به گونه‌ای که اکنون یک سوم فرماندهان ارتش زندانی هستند.

بیگی ادامه داد: سردمداران آمریکایی در مواجهه با دولتمردان کشورمان تلویحا تلاش می‌کنند خود را در مقابله با عربستان هم‌پیمان ایران نشان دهند و در گفت‌وگو با مقامات عربستان، ایران را به عنوان دشمنی مشترک تعریف می‌کنند؛ آمریکا در سناریوی طراحی شده خود رودرویی ایران و عربستان را برنامه‌ریزی کرده بود، که البته این توطئه شکست خورده است.

وی با بیان این‌که حمله عربستان به عنوان ثروتمندترین کشور منطقه به یمن که فقیرترین کشور خاورمیانه است با نفوذ نظام سلطه، جهت تحقق این سناریو طراحی شده بود، افزود: آنچه که نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ این است که نباید ناخواسته در پازل سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه قرار گیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که ایران نقش تاثیرگذاری در وقایع و رخدادهای مهم منطقه‌ای دارد، گفت: اگر آمریکا به دنبال اجرای پروژه نفوذ در کشور است؛ باید دانست که این فتنه با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهد برد./202/935/ب1

ارسال نظرات