۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۵۹۴۷۴
امام جمعه موقت شهرری:

پیاده روی اربعین احیای فرهنگ شیعه است

امام جمعه موقت شهرری پیاده روی اربعین را احیای فرهنگ شیعه بیان کرد و گفت: شیعه نسبت به ظلم ظالم سکوت نمی‌کند و به دفاع از مظلوم بر می‌خیزد.
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرری با دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: خداوند انسانهای نیکوکار و با تقوا را دوست ‌دارد.

امام جمعه موقت شهرری با بیان این که بهشت وعده انسانهای با تقوا است، بیان داشت: تبعیت از اوامر و نواهی ائمه معصومین(ع) انسان را رستگار می‌کند انسان تابع کسی است که در همه عرصه‌ها نزد امام حضور داشته و از این امر خطیر خود ابایی نداشته باشد.  

حجت الاسلام ابراهیمی درباره امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: کسانی که نمی‌توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند نباید خود را پیرو اهل بیت(ع) بداند.

وی در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به روز جهانی علم گفت: علم یعنی افزایش کیفیت، همه اقشار جامعه و دستگاه های مختلف باید کیفیت کار خود را بالا ببرند تا بتوانیم ادعا کنیم که جامعه اسلامی رو به تکامل است.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به انعکاس ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: نحوه انعکاس این رویداد و مانور عظیم از سوی خبرنگاران و رسانه‌های جمعی بسیار حائز اهمیت است و این امر خود تداعی کننده اتحاد جوامع اسلامی است.

وی افزود: امروز دشمنان با تفرقه افکنی بین مسلمانان درصدد به خاک و خون کشاندن کشورهای اسلامی هستند تا به آنان سلطه یابند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه راهبردهای کلان نهضت انقلاب اسلامی بر مبنای مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیست است، تصریح کرد: امروز ظلم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به بالاترین حد خود رسیده است.

امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در پیاده روی اربعین باید به صورت گفتمان مورد توجه قرار گیرد و مسیر اربعین را به عنوان مسیر آزاد سازی قدس هرگز فراموش نکنند.

وی پیاده روی اربعین را احیای فرهنگ شیعه بیان کرد و گفت: شیعه نسبت به ظلم ظالم سکوت نمی‌کند و به دفاع از مظلوم بر می‌خیزد امروز یک میلیون و 800 کودک یمنی از سوء تغذیه و کمبود آذوقه در حال تلف شدن هستند.

امام جمعه موقت شهرری در پایان با بیان اینکه در هفته گذشته مجلس به سه وزیر رأی داد، خاطر نشان کرد: تصمیم مجلس به این صورت بود که اگر کسی در فتنه دست داشته است نخست باید از ملت عذر خواهی کرده سپس به کار و امر خدمتگزاری مشغول شود./201/813/ب1

ارسال نظرات