۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۴۲۳
استاد حوزه علمیه:

زیارت سبب کمال انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و چگونگی زیارت، گفت: امام رضا(ع) فرمودند: زیارت عهد و تعهد است.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، عصر پنجشنبه در کلاس شرح زیارت جامعه کبیره که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و چگونگی زیارت گفت: امام رضا(ع) فرمودند: زیارت عهد و تعهد است.

شجاعی با بیان انیکه امام خلافت الله و مظهر خداوند روی زمین است، بیان داشت: تربیت انسانها مهمترین وظیفه ائمه اطهار(ع) است تا آنان را به سوی کمال هدایت کنند و انسانها نیز نسبت به خلیفت الله وظایف و مسؤولیتی دارند.

وی در ادامه حدیث عنوان کرد: حضرت فرمودند: هر امامی عهدی دارد بر گردن دوستان و شیعیانش، یکی از مصادیق کامل کردن عهد آن است که پس از شهادت معصوم، ایشان را فراموش نکند.

شجاعی درباره اینکه فراموش نکردن معصوم پس از شهادت آثاری دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی و پیاده روی اربعین از آثار فراموش نکردن معصوم است انسانهای طبیعی یاد امامان معصوم را همیشه زنده نگاه می‌دارند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه حدیث گفت: حضرت فرمودند: اگر کسی با میل و اشتیاق به زیارت امام معصوم برود و علایق و رغبتهای آنان را تصدیق کند فاصله‌ای بین او و امام باقی نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: امامان معصوم(ع) نگران شیعیان خود هستند و به امور زندگی آنان نظارت و دغدغه هدایت آنان را دارند و در سخت‌ترین لحضات به فریاد محبان و شیعیان خود می‌رسند.

شجاعی تصریح کرد: امامان معصوم از رفع مشکلات شیعیانشان لذت می‌برند رغبت به زیارت رفتن از ضروریات کمال انسان است./202/813/ب1

ارسال نظرات