۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۹۹۰
کارشناس مذهبی:

بی بصیرتی انسان را به دنیا پرستی دعوت می کند

کارشناس مذهبی گفت: حب دنیا می تواند خواص را به سمت خودش بکشاند و شخص نتواند راه درست را تشخیص دهد؛ اما بصیرت و شناخت ندارد و نمی تواند دشمن را خوب بشناسد؛ دشمنی که او را به دنیا پرستی و منافع دنیا دعوت می کند تا او رو در روی امام خویش بایستد.
عاشورا

لیلا امیرمحمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، گفت: برای دفاع از دین بصیرت و شناخت بسیار اهمیت دارد؛ خواصی که در یک جامعه، گام های خود را اشتباه برای دنیا پرستی و پایمال کردن حق برداشتند؛ سبب شدند تا حادثه عظیم عاشورا در سرزمین کربلا رخ دهد.

وی افزود: عاشورا حفظ دین و فداکاری در راه اسلام و قرآن بود؛ فداکاری امام حسین (ع) مسیر روشن حق را مشخص کرد، راهی که در آن حقیقت دین و نبرد حق علیه باطل را واضح کرد.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: آسیب های که خواص داشتند سبب شد تا دست در اکثر فتنه ها داشته باشند خود پرستی، مال پرستی و جاه طلبی سبب شد تا این افراد به دنیا پرستی روی آورند و در جبهه دشمن روبروی امام حسین (ع) شمشیر به دست گیرند.

وی بیان کرد: حب دنیا می تواند خواص را به سمت خودش بکشاند و شخص نتواند راه درست را تشخیص دهد؛ اما بصیرت و شناخت ندارد و نمی تواند دشمن خوب را بشناسد؛ دشمنی که او را به دنیا پرستی و منافع دنیا دعوت می کند؛ تا او رو در روی امام خویش بایستد.

امیرمحمدی عنوان کرد: درس های عاشورا و عبرت هایش می تواند در طول تاریخ هم تاثیر بگذارد؛ یکی از مهمترین درس های عاشورا می تواند بصیرت باشد تا مردم و خواص بتوانند دشمن را بشناسند و از نقشه های شومش، اطلاع پیدا کنند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: مواضع حق و چرخش از مواضع حق از نا آگاهی و بی بصیرتی است؛ شناخت هست اما این شناخت بر اساس منافع دنیوی و باطل است.

وی افزود: یکی از قیام های سید الشهدا مبارزه با بدعت هایی بود که در دین از سوی معاویه احیا شده بود؛ فساد آشکار دستگاه بنی امیه و همچنین مبارزه با ائتلاف کنندگان اموال فقیران هدف بعدی امام حسین (ع) به شمار می رفت.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: قیام حضرت برپایی امر به معرف و نهی از منکر، مبارزه با پیمان شکنی، مبارزه با مخالفان سنت پیامبر، مبارزه با ظلم و ستم و تشکیل حکومت اسلامی، آشکار کردن نشانه های دین خدا و مورد قرار گرفتن احکام الهی در جامعه اسلامی بوده است./302/972/ب1

ارسال نظرات