۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۴۵۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کسانی که سرمایه‌های ملی را در معرض خطر قرار می‌دهند مورد غضب الهی قرار می‌گیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آن‌هایی که سرمایه‌های ملتی را در معرض خطر قرار دادند و آن‌هایی که پیشرفت‌های یک ملت را بازیچه دست دشمنان بدخواه کردند، آتش جهنم تهدیدشان خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امام‌زاده اسماعیل قزوین برگزار شد با اشاره به افرادی که نسبت به انذار‌های خداوند بی‌توجه هستند اظهار کرد: آن‌هایی که انذارهای خداوند را نادیده بگیرند در آتش جهنم خواهند سوخت.

وی در ادامه افزود: آن‌هایی که سرمایه‌های ملتی را در معرض خطر قرار دادند و آن‌هایی که پیشرفت‌های یک ملت را بازیچه دست دشمنان بدخواه کردند، آتش جهنم تهدیدشان خواهد کرد.

این مفسر قرآن کریم در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم بعضی کارها از سر جهالت و نادانی بوده است، زیرا رهبری مرتب انذار کرد و تأکید کرده که طرف‌های مقابل مورد اعتماد نیستند و هی نگویید تحریم‌ها برداشته شد، بنابراین پذیرفته نیست اگر بگویند نمی‌دانستیم.

وی با اشاره به انذارهای قرآنی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره آل عمران فرموده «لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ»، «مؤمنان حق ندارند کافران را به چشم رفیق و همراه ببینند»، این اخطار، هشدار و انذار از طرف خداوند است.

انذار و اخطار همان تبیین آیات الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به رسالت‌های نبی اکرم(ص)، تصریح کرد: انذار و اخطار که همان تبیین آیات الهی است، تشریح وحی الهی و اجرای آن سه وظیفه‌ای است که رسول اکرم (ص) بر عهده داشته است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که پیامبر(ص) افزون بر این‌که انذار کننده بود، رسالت مبشری را هم بر عهده داشت، اظهار کرد: پیامبر هم نذیر و هم بشیر است و خداوند متعال در این خصوص می‌فرماید «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا/ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا»، «اى پيامبر ما تو را گواه و بشارت‌گر و هشداردهنده فرستاديم، و دعوت‏‌كننده به سوى خدا به فرمان او و چراغى تابناك».

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) دو نوع رسالت تعلیمی را بر عهده داشته است، ابراز کرد: یک راه تعلیمی پیامبر(ص) این بوده که خودشان به میدان آمده و مطالب، احادیث و روایات فراوانی از ایشان در موضوعات مختلفی بیان شده و بسیاری از احادیث و روایات از ائمه اطهار(ع) هم ریشه در احادیث و روایات رسول‌ خدا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به روش دوم تعلیم پیامبر(ص)، اظهار کرد: رسول خدا در روش دوم تعلیمی خود معلمان دیگری را به کلاس درس می‌آورد و به ما معرفی می‌کند و در یک نمونه می‌گوید «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» و ائمه اطهار(ع) را یکی یکی معرفی می‌کند و تأکید می‌کند که معلمی آن‌ها را بپذیریم.

همان‌گونه که رسول‌ خدا انذار دهنده است ما هم باید انذار پذیر باشیم

این مفسر قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: همان‌گونه که رسول‌ خدا انذار دهنده است، ما هم باید انذار پذیر باشیم و اگر انذار پذیر نباشیم مانند کسانی می‌شویم که در مقابل حضرت قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: خداوند خطاب به کسانی که انذارهای پیامبر را نمی‌پذیرفتند فرموده «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا»، «آيا به آيات قرآن نمى‏‌انديشند يا مگر بر دل‌هايشان قفل‌هايى نهاده شده است» و در ادامه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ»،بى‌گمان كسانى كه پس از آن‌كه راه هدايت بر آنان روشن شد به حقيقت پشت كردند شيطان آنان را فريفت و به آرزوهاى دور و درازشان انداخت./202/873/ب1

ارسال نظرات