۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۸۱۸۷
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

هجمه های دشمنان علیه حوزه های علمیه بیانگر اهمیت رسالت طلاب و روحانیان است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: توجه به هجمه های دشمنان علیه حوزه های علمیه بیانگر اهمیت رسالت طلاب و روحانیان و وحشت دشمنان از تحقق اهداف حوزه های علمیه است از این رو باید طلاب تلاش کنند سربازانی شایسته برای امام زمان (عج) بوده و با هجمه ها و توطئه های مستکبران مقابله کنند.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز در گردهمایی صمیمانه با والدین طلاب ابراز داشت: فرزند صالح یکی از چیزهای است که به عنوان باقیات صالحات پس از مرگ برای والدین باقی می ماند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه طلاب را فرزندانی صالح دانست و گفت: پدران و مادران نقش مؤثری در زندگی طلاب بر عهده دارند و با اخلاق و پوشش ظاهری خود می توانند الگوی مناسبی برای طلاب باشند.

این مسؤول با اشاره به روایتی از شیخ مفید تصریح کرد: شیخ مفید شبی در خواب دید که حضرت فاطمه (س)  امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را در آغوش گرفته و نزد شیخ آوردند و فرمودند ای شیخ به این دو فقه بیاموز.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روز بعد شیخ حال خوشی نداشت تا اینکه گفتند زنی با شما کار دارد، شیخ سراسیمه بیرون آمد و دید زنی با دو بچه نزد شیخ آمده است، زن گفت ای شیخ به این دو فقه بیاموز، شیخ خواب شب گذشته را بخاطر آورد و دو فرزند زن به نامهای سید رضی و سید مرتضی را در آغوش گرفت و آنها را طوری پرورش داد که از علمای برجسته دین شده و در جهان اسلام درخشیدند.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: بهترین مکان برای تربیت و تحصیل و تهذیب طلاب، حوزه علیه است و طلاب در سربازخانه حضرت امام زمان (عج) تحصیل می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: حوزه علمیه پرورش دهنده مبلغان و هدایتگران آینده دین بوده و طلاب در راه انبیای الهی گام بر میدارند از این رو باید خود و خانواده های آنها مجدانه در جهت تحقق اهداف دین مبین اسلام گام بردارند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توجه به هجمه های دشمنان علیه حوزه های علمیه بیانگر اهمیت رسالت طلاب و روحانیان و وحشت دشمنان از تحقق اهداف حوزه های علمیه است از این رو باید طلاب تلاش کنند سربازانی شایسته برای امام زمان (عج) بوده و با هجمه ها و توطئه های مستکبران مقابله کنند.

وی در پایان عنوان داشت: سختی راه طلبگی و گام بر داشتن در راه تبیین و ترویج آموزه های دینی نباید طلاب و خانواده ها را دلسرد کند بلکه اندیشیدن به اجر معنوی و اخروی این عمل نیرویی دوچندان و مضاعف برای خانواده های طلاب و روحانیان بوجود می آورد./857/202/ب3

ارسال نظرات