۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۸۶۸
در همایش یاوران اربعین مطرح شد؛

ضرورت تبیین ارزش‌های گردهمایی اربعین

عضو کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی صداوسیمای قم با تأکید بر اینکه رسانه‌های عربی از عاشورا و پیام آن می‌ترسند، گفت: ارزش‌های اربعین و حماسه حسینی را باید به‌طور دقیق به مخاطب منتقل کرد و به‌گونه‌ای باشد که اثرگذاری لازم را در مخاطب داشته باشد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسوی، عضو کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی صداوسیمای قم صبح امروز در همایش یاوران اربعین حسینی به بیان شرایط اربعین و ویژگی این راهپیمایی در سراسر دنیا پرداخت و گفت: ظرفیت و برنامه‌های سال جاری ویژه است و به‌طور کامل در رسانه‌ها پخش خواهد شد.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی صداوسیمای قم با اشاره به این‌که دکتر علی عسگری کل ستاد رسانه‌ای را به کار گرفته است بیان داشت: عظمت اربعین باید از طریق رسانه به همه اعلام شود و همواره توجه به این نکته حائز اهمیت است که تبلیغ این راهپیمای بزرگ وظیفه خیلی سخت و دشواری است که با آن روبرو هستیم.

موسوی به پوشش گسترده خبری گردهمایی اربعین اشاره کرد و گفت: هنگام برگزاری راهپیمایی اربعین خبرنگاران زیادی از کشورهای مختلف به کربلا می‌آیند تا وقایع این حماسه را به گوش جهانیان برسانند؛ بر این اساس وظیفه ما این است که تبلیغ این راهپیمایی عظیم را امسال جدی بگیریم تا بتوانیم امسال زاویه نگاه جهانیان را نسبت به این حماسه تغییر بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های عربی از عاشورا و پیام آن می‌ترسند بیان داشت: ارزش‌های اربعین و حماسه حسینی را باید به‌طور دقیق به مخاطب منتقل کرد و به‌گونه‌ای باشد که اثرگذاری لازم را در مخاطب داشته باشد؛ بنابراین با توکل بر خدا رادیو جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ راهپیمای اربعین امسال از تمام پیام‌ها استفاده می‌کند.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی صداوسیمای قم با اشاره به این‌که دشمن از طریق شایعه و راه‌های نظیر این به‌شدت علیه این اقدام بین‌المللی کار می‌کند تا این حماسه را عادی جلوه دهد، گفت: کمیته اطلاع‌رسانی دو بخش دارد یکی تا مرز و دیگری کربلا و رویکرد جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه امسال به این‌گونه است که زائر خبرنگار به کربلا اعزام کنند تا از لحظه‌به‌لحظه وقایع اربعین خبر دهند و این اخبار را در فضای بین‌المللی منتشر کنند.

موسوی با بیان این‌که سال گذشته 70 مستندساز به کربلا اعزام‌ شده بودند و اکنون در حال تدوین هستند اظهار داشت: در طول مسیر نجف تا کربلا به‌طور مستمر خبرنگاران مستقر هستند و اخبار را به طول کامل پوشش می‌دهند و همواره باید به این نکته توجه داشت که اربعین فقط برای رسانه‌ی ملی نیست بلکه برای همه افراد جامعه ظرفیت تبلیغ موجود است./837/پ202/ب1

ارسال نظرات