۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۵۷۱۶۲
نماینده ولی فقیه در ایلام:

زیارت عاشورا عهدنامه شیعه است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: در زیارت عاشورا و زیارت وارث نسبت به اقامه نماز چند فراز است و باید بدانیم زیارت عاشورا عهدنامه شیعه است، این زیارت از امام محمدباقر(ع) که یکی از شاهدان واقعه عاشورا است نقل شده و از نظر سندی بسیار قوی است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در جمع مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان ایلام و کارکنان دبیرستان نمونه باقر العلوم(ع) این شهر، اظهار داشت: یکی از پیام های مهم عاشورا نماز است.

وی اضافه کرد: در زیارت عاشورا و زیارت وارث نسبت به اقامه نماز چند فراز است و باید بدانیم زیارت عاشورا عهدنامه شیعه است، این زیارت از امام محمدباقر(ع) که یکی از شاهدان واقعه عاشورا نقل شده و از نظر سندی بسیار قوی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اباعبدالله اهتمام بسیار ویژه ای به برپایی نماز داشت، گفت: نماز رکن دین است و اگر دین مقدس اسلام را یک خیمه در نظر بگیریم نماز مانند قوام آن خیمه است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی افزود: شما دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستید و اگر می بینید کسی به مقامات عالیه رسیده بدانید از همین نماز است که به چنین جایگاهی دست یافته است.

وی ادامه داد: امروز دشمن همین صفوف نماز را هدف گرفته و به دنبال بی اهمیت کردن شما عزیزان به این فریضه بزرگ است چرا که می داند تا زمانی که جوانان ایران اسلامی به نماز پایبند هستند فرهنگ شهادت و ایثار بین آن ها خواهد بود.

در ابتدا این دیدار، مدیر دبیرستان گزارشی را از فعالیت های علمی و فرهنگی این مدرسه ارائه کرد.

گفتنی است، حاضرین نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمین لطفی اقامه کردند./879/202/ب2

ارسال نظرات