۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۶۸۱
حجت‌الاسلام پناهیان:

همدلی و همزبانی مردم سبب پیروزی انقلاب شد

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: امام در زمانی به پیروزی انقلاب اطمینان پیدا کرد که همدلی مردم را مشاهده کرد و آن را نشانه نصرت الهی دانست.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی عطایی، شهید مدافع حرم به سخنرانی پرداخت و در ابتدا ضمن سفارش به مطالعه صحیفه امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) چندین بار درباره اینکه چگونه به پیروزی انقلاب اطمینان حاصل کردند، در سخنرانی‌ها اشاره نموده‌اند.

وی در ادامه گفت:‌ دوستان محقق ما با بررسی‌هایی که انجام دادند، اطلاع دادند که امام خمینی(ره) در طول دو سال ۲۴ مرتبه یک موضوع را دلیل بر اطمینان پیدا کردن به پیروزی انقلاب عنوان کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که امام با بیان این موضوع از یکی از سنت‌های الهی پرده‌برداری می‌کند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این سخنرانی‌های خود فرمودند؛ زمانی من به پیروزی انقلاب اطمینان کردم که فردی از روستایی در اطراف اراک یا ساوه آمد به دیدن من و گفت که در روستای ما تظاهرات برگزار شده بود و مردم آنجا همان شعارهای مردم تهران و شهرهای دیگر را می‌دادند.

وی افزود: امام از این‌گونه اخبار از شهرها و روستا‌های دیگر نیز داشتند. امام این وقایع را به این شکل تحلیل می‌کنند و می‌فرمایند؛ اینکه دل‌ها همه به یکباره متوجه یک موضوع شود و در سراسر یک کشور یک حرف و یک احساس پیدا کنند، این علامت نصرت الهی است و خداوند وقتی این‌کار را می‌کند که بخواهد به پیروزی برساند. من در آن زمان اطمینان کردم که این انقلاب به پیروزی خواهد رسید.

استاد دانشگاه بعد از بیان فرمایشات امام خمینی(ره) اظهار داشت: این تحلیل بسیار حکیمانه و عارفانه است. در یکی از ۲۴ مرتبه‌ای که امام این تحلیل را بیان کردند،‌ گفتند که تبلیغات و یک شخص نمی‌تواند این همبستگی روحی و جانی را به این صورت گسترده فراهم کند.

وی در ادامه یادآور شد: در تظاهرات قبل از انقلاب چند میلیون نفر شرکت می‌کردند؟ به طور کلی ایران چند میلیون جمعیت داشت؟ هر چه بود به طور قطع تعدادشان کمتر از بیست میلیون زائری است که در اربعین به کربلا می‌روند. این دل‌ها را نیز خداوند متوجه این سرزمین کرده است. براساس نگاه و تحلیل امام خمینی(ره) باید گفت خبر دیگری در راه است و خداوند دل‌ها را با نیت و هدفی به این شکل متحول کرده است.

گفتنی است در این مراسم کلیپی از شهید مرتضی عطایی به نمایش در آمد که حاضران را تحت تأثیر قرار داد و یاد وخاطره ایشان را برای همرزمان و آشنایان ایشان زنده کرد./202/862/ب1

ارسال نظرات