۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۳۹۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فرهنگ زمینه ساز توسعه و پیشرفت پایدار در تمامی حوزه ها است

محمدپور با بیان اینکه نگاه فرهنگی بدون مطالعه و ورود به حریم کتاب و بهره گیری از آخرین داشته های اندیشه ای اتفاق نخواهد افتاد، گفت: فرهنگ زمینه ساز توسعه و پیشرفت پایدار در تمامی حوزه ها است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی معرفی طرحهای پایتختی کتاب ایران با اشاره به ضرورت بیان اهمیت مقوله فرهنگ، اظهار داشت: تجربیات تلخ گذشته ضرورت بیان اهمیت فرهنگ را برای همگان مشخص و بدیهی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی صورت گرفته است که همه منشأ بیرونی داشته است، گفت: برنامه ریزیهای انجام گرفته در حوزه کشاورزی، صنعت و دیگر بخشها همه بدون نگاه و رویکرد فرهنگی بوده است و از این شیوه نگرش صدمات بسیار زیادی را مشاهده کرده ایم و این غفلت همچنان ادامه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نیازمند گفتمان سازی حوزه فرهنگ هستیم، کسانی که در رشد و توسعه کشور و شهرهای مختلف نقش و مسؤولیتی دارند اگر زاویه نگاهشان فرهنگی نباشد این توسعه تأمین کننده منافع ملی و منطقه ای ما نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون توجه به مقوله فرهنگ و تاریخچه فرهنگی و داشته های فرهنگی گام نهادن در مسیرهای توسعه، آب در هاون ریختن است، تصریح کرد: ممکن است به تقلید از دیگران در مقطعی رفاه اجتماعی ایجاد کنیم و رشد در اقتصاد کشور داشتیم باشیم اما این رشد درون زا و بیرون نگر نخواهد بود.

محمدپور اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر نگاه فرهنگی دانست و ابراز داشت: اگر می گویم اقتصاد ما دروزن زا  و برون گرا باشد، به دنبال تغییر سبک زندگی هستیم، اگر می خواهیم اقتصاد ما مقاوم باشد و در برابر آسیبهای وارده ضربه نخورد باید این اقتصاد مبتنی بر نگاه فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه نگاه فرهنگی بدون مطالعه و ورود به حریم کتاب و بهره گیری از آخرین داشته های اندیشه ای اتفاق نخواهد افتاد، گفت: با این شاخص بد مطالعه ای که به طور متوسط برای هر نفر داریم ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم توسعه ای در جامعه محقق شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرق گفت: از هر مسیری که بتوانیم در جهت رشد شاخصه کتابخوانی قدم بر می داریم، این قدم مبارک و متضمن حرکت رو به رشد ما خواهد بود، پایتختی کتاب ایران و این روش اشاعه در حقیقت به نتایج خوبی خواهد رسید و نقشی بسزا در بستر توسعه فراهم خواهد کرد./854/203/ب2

ارسال نظرات