۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۵۶۳۰۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

انتقال پیام نهضت عاشورا رسالت امروز نظام اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی را انتقال پیام های نهضت عاشورا به دنیا و تبلیغات گسترده رسانه‌ای برای بیداری اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با کمک های معنوی به ملت های مظلوم دنیا نوید کمک های الهی و یاری رسیدن به مستضعفان دنیا را ابلاغ می‌کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در جمع فعالان قرآنی استان با بیان این که هیچ کار فرهنگی به اندازه قرآن کریم در جامعه اثرگذار نیست، گفت: باید در محافل قرآنی با نگاه عاشورایی حرکت کنیم تا اثرات و برکات آن به جامعه برگردد.

وی با بیان این که با تلاش در حوزه قرآن کریم باید جامعه را به سمت و سوی قرآن سوق دهیم، افزود: قرآن مقدمه و آغاز همه فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران قرآن کریم را بهترین راه برای تقابل با برنامه های ضدفرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کريم انسان را به سعادت دنيوي و اخروي مي رساند و هر چه براي تبليغ و ترويج آن تلاش کنيم باز هم کم است.

وي با اشاره به اين که تنها حقيقتي که در عالم مصونيت پيدا کرده و هيچ قدرتي توان مقابله با آن را ندارد، قرآن کريم است، گفت: حفظ قرآن کريم با خداوند است و نشر، انتقال، تبليغ و ترويج قرآن بايد به وسيله انسان انجام شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که افتخارات جامعه اسلامي بايد در لواي قرآن پررنگ تر تبليغ و ترويج شود، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي با وجود دسيسه ها و توطئه هاي گوناگون دشمنان، اقدامات بسيار خوبي در زمينه ترويج معارف و مفاهيم قرآن کريم صورت گرفت و ملت مسلمان ايران از هر فرصتي براي تجلي و عظمت قرآن استفاده کرده است.

وی با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامي ايران پرچمدار شکوه و عظمت، معرفي و انتشار مفاهيم بلند قرآن کريم در دنيا است، ادامه داد: سوق جامعه به سوي تدبر در مفاهيم قرآن و عمل به آن یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مغفول ماندن فرهنگ هاي قرآني در جامعه ، تصريح کرد: در قرآن همه فرهنگ ها از جمله فرهنگ استماع و تدبر نهفته که متأسفانه هنوز نتوانسته جايگاه واقعي خود را پيدا کند.

وي با اشاره به وجود دو نوع اعجاز متني و فرهنگ سازي در قرآن، خاطرنشان کرد: در بحث اعجازفرهنگ سازي، کل تمدن اسلامي و زنجيره وحدت امت اسلامي به برکت قرآن محقق مي شود ولي متاسفانه هنوزمغفول مانده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

وی بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: دلگرم‌ترین لحظات انسان در مواقع ارتباط با خداوند است و تدبر در قرآن و نماز موجب ارتباط انسان با خداوند می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، بیان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از به کشتار مسلمانان یمن از سوی آل‌سعود اشاره کرد و آن را نشانه انحطاط این رژیم دانست و اظهار داشت: نظام استکبار جهانی از جمله آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیست با در اختیار قرار دادن سلاح های فراوان کشتار جمعی به رژیم های دیکتاتور منطقه شریکان اصلی این جنایت های هولناک در کشورهای مسلمان هستند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در هر نقطه‌ای از سیاره زمین که آتش جنگ برافروخته شود به‌ طور قطع عاملان اصلی این جنایت ها رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بیش از هفتاد نقطه دنیا گرفتار جنگ های داخلی و خارجی هستند که دست آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این جنگ ها دیده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی اکثر کشورهای اسلامی منطقه، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی کشورهای مسلمان گرفتار سردمداران بی‌کفایت و بی‌دین هستند و امیدواریم ملت های مظلوم مسلمان دنیا بتوانند با مقاومت جهادی و درس گرفتن از حادثه عاشورا به عمر این رژیم های دیکتاتور خاتمه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی را انتقال پیام های نهضت عاشورا به دنیا و تبلیغات گسترده رسانه‌ای برای بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با کمک های معنوی به ملت های مظلوم دنیا نوید کمک های الهی و یاری رسیدن به مستضعفان دنیا را ابلاغ می‌کند.

وی با بیان این که عزت و ایستادگی در برابر ظلم، پیام نهضت امام حسین(ع) در واقعه کربلا است، تصریح کرد: امروز نیروهای مقاومت در لبان، یمن، سوریه و دیگر کشورها با تأسی از نهضت عاشورا در مقابل ظالمان و متجاوزان ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند استکبار به اهداف شوم خود در این کشورها دست پیدا کنند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در مقابل، جمهوری اسلامی ایران را که از مردم در کشورهای حوزه مقاومت دفاع می‌کند حامی تروریسم می‌خوانند، افزود: دشمنان بدانند ملت بزرگ ایران با تأسی از پیام امام حسین(ع) در دفاع از مظلومان عالم کوتاه نیامده و این راه را با قدرت ادامه می‌دهد.

وی با بیان این که ایستادگی و مقاومت و مبارزه با ستم و ستمگران به ویژه حاکمان ستم و برپاییِ عدل یکی از درس‌های عاشورا است، گفت: عاشورا به ما می‌آموزد که انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر ستم و ستمگران سکوت کند و بی‌تفاوت بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام ‌حسین(ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا با ندای «هیهات من الذله»، با گفتار و عمل خود به ما آموختند که برخورد مسلمانان باید از موضع عزّت باشد چرا که یکمسلمان هرگز تن به ذلت و خواری نمی­ دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات